1500 inimest otsisid eile digilevi asjus abi

 (2)
Digiboks
Foto: Taavi Arus

Analoogtelevisiooni saatjate väljalülitamine küll suurendas digilevi abitelefonile 17101 tulnud kõnede arvu, kuid digilevi valituskomisjoni hinnangul möödus digipööre ise ilma suuremate probleemideta.

Komisjoni juhi Jüri Piheli sõnul näitas digilevi abitelefonile tulnud kõnede arv juba pikalt aeglast tõusutrendi vastavalt sellele, mida lähemale üleminek jõudis. "Kui juunis oli helistajad päevas keskmiselt 100-150, siis eilse päevaga tuli abitelefonile ühtekokku 1500 kõnet," ütles Pihel pressiteates.

"Eilne kõnede arv kinnitab varasemat hinnangut, et 1. juuliks oli 570 000 Eesti teleperekonnast digipöördeks valmis ligi 553 000 ning analoogtelevisiooni võttis tavalise katuseantenni kaudu vastu vaid kolm protsenti peredest. Kuid nii, nagu teistes enne meid digilevile üle läinud riikides, jättis ka Eestis osa vana analoog-TV vaatajaid digiboksi või digiteleri soetamise täiesti viimasele minutile."

Digilevi valitsuskomisjoni juht rääkis, et eilse päevaga muutus oluliselt abitelefonile tulnud kõnede sisu. "Varem uuriti meilt digibokside ja digitelerite seadistamise ning antennide ja kaablite paigaldamise tehnilisi peensusi," kirjeldas ta. "Eile puudutas aga enamik murekõnesid väga üldisi digipöördega seotud küsimusi: miks teleris enam pilti pole, kas ma pean nüüd tõesti digiboksi muretsema ning kust neid seadmeid soetada saab."

Seotud lood:

Abitelefoni 17101 meeskond oli kasvava kõnekoormusega arvestanud, kuid vaatamata suuremale vastajate arvule võivad ootejärjekorrad olla tavapärasest pikemad. Valitsuskomisjon palub helistajatel varuda kannatust.

Probleeme on ka leviga

Siiski oli ka eile neid, kes kurtsid leviprobleemide üle. "Ka siis, kui digiboks kuvab teleriekraanile teksti "halb levi" või "signaal puudub", peitub põhjus enamasti vähevõimekas või valet tüüpi antennis, vanas kaablis või viletsates pistikutes, mistõttu piisava tugevusega signaal ei jõua digiboksi," võttis Jüri Pihel kokku eile e-posti aadressile digilevi@mkm.ee saabunud kirjad.

"Sama kehtib ka siis, kui telepilt katkeb või jääb seisma või ekraan muutub aeg-ajalt ruuduliseks või päris mustaks. Kui vastuvõtukoht ei jää just telesaatjate leviala piirile, soovitame esimese asjana üle vaadata vastuvõtusüsteem või muuta antenni suunda või kõrgust. Digilevi signaali vastuvõtutingimuste lihtsustamine jätkub ka pärast analoogtelevisiooni saatjate väljalülitamist, kuid ainuüksi sellele lootma jääda ei tasu."

Põhjalik juhend antennide paigaldamise ning vastuvõtusüsteemi häälestamise kohta on eestikeelsena kättesaadav veebiaadressil www.digilevi.ee, venekeelne juhend asub SIIN. Kui probleemid püsivad, tuleks abi paluda mõnelt professionaalselt antennipaigaldajalt, kelle kontaktid leiab samalt veebisaidilt.