Klassikalise või üleüldse hobiauto puhul on esimene soovitus selle ostu hästi planeerida, räägib Raul Vello, autode keretööde ja restaureerimisega tegeleva ASi Benefit tehnoloogiajuht. „Reegel on, et osta tuleb nii korralik eksemplar, kui rahakott kannatab, sest kehvas seisus auto kordategemine läheb hiljem tunduvalt kallimaks. Parem on eelistada sama auto lihtsamat, aga korras versiooni, kui kehvas seisus ja rikutud tippmudelit.”

Eesti turg on väike ja siit leiab pärle harva, kuid Lõuna­Euroopas müüakse küllalt häid autosid, mille suureks eeliseks on üldjuhul heas korras kere.

„Vanade autode põhivaenlane on korrosioon. Eks kriipse­kraapse ja mõlke võib ka soojast kliimast pärit autodel olla, kuid lihtne värvitöö on põhja taastamise kõrval ikkagi odav,” märgib Vello.

Soomest ja Rootsist tuuakse aeg­ajalt samuti toredaid vanu autosid. Mõlema riigi sõidukite kohta on Vellol kiitvaid sõnu. Soomes näiteks oli kaua reegel, et kõikidele uutele autodele tehti enne müüki lisakorrosioonikaitse, lisaks ei kasutata seal talvel enamasti üldse teesoola. Rootsis kui heaoluühiskonnas aga jaksatakse ja tavaliselt ka tahetakse autosid korras hoida.

Meie tingimustes tasub Vello sõnul korrosioonikaitset kaaluda isegi siis, kui talvel autot ei kasutata.