WhatCari proovisõit: Volvo S90 – kas Volvo saab olla liiga sportlik?


WhatCari proovisõit: Volvo S90 – kas Volvo saab olla liiga sportlik?
Volvo S90 (Foto: tootja)

Maailm on muutumas ja Volvod ühes sellega. Kui minevikus tunti „Vollisid“ eeskätt kandiliste universaalide järgi - mille haarasid kaenlasse beeži kängitsetud tegelased, kes oleks ka parki jalutama minnes võtnud koera asemel kaasa hoopis nurgelise külmiku - siis täna varjutab turvalist tumerohelist jõuline Polestari sinine ja pressitekstides räägitakse säärastest asjadest nagu dünaamika, innovatiivsed uuendused ja nutitelefoni meenutav kasutajaliides.

Turvalisusega on ka täna jätkuvasti kõik korras, sest kolmandiku S90 kere kaalust moodustab terasest „turvapuur“, kirjutab WHATCAR?

Kuid välimuse ja imidži osas on Volvo kohmakad turvised jäädavalt seljast visanud ning trügib rätsepaülikonnas samale peole, kus hängivad koos suure Saksa kolmikuga ka Jaguar ja Maserati.

Ma näitan proovisõidu käigus värskeimat Volvot paarile luksusautodega „mängivale“ sõbrale ja nende esmane reaktsioon on pehmelt öeldes üllatav. „Liiga sportlik“, kõlab üheselt. Volvo ja sportlik? See kõlab nii nagu süüdistataks jõehobu liialt graatsilises kõnnakus!

Ühisel platvormil

Geely Holdings on viimase viie aasta kestel investeerinud Volvo tootearendusse enam kui 11 miljardit dollarit ning S90 on XC90 järel juba teine mudel, mis on ehitatud SPA-moodulplatvormile.

Seotud lood:

Lühend SPA tuleneb sõnadest Scalable Product Architecture ja antud platvormi komponente hakkavad tulevikus kasutama kõik indeksit 60 ja 90 kandvad Volvo mudelid.

Kuigi võrreldes eelkäijaga on S90 kasvanud nii pikkuses kui ka laiuses (+114 mm ja +48 mm) – auto telgede vahe on võrreldav seitsmekohalise XC90-ga - polevat autode kaal kasvanud ja seda eeskätt tänu kergsulamite ja väikese töömahuga jõuallikate kasutamisele.

Mootoreid on hetkel valikus kuus ja need kõik on kaheliitrised vägivalla toel toidetud jõuallikad.

Bensiini põletavad T5 (187 kW / 254 hj), T6 (235 kW / 320 hj) ja aasta lõpuks valikusse lisanduv pistikhübriidist T8 (235 kW / 320 hj + 65 kW arendav elektrimootor), diiselkütust aga D3 (110 kW / 150 hj), D4 (140 kW / 190 hj) ja D5 (173 kW / 235 hj).

D3 komplekteeritakse kas kuuekäigulise manuaal- või automaatkäigukastiga ja selle jõuallikaga tulevad tehasest vaid esiveolised sõidukid.

Võimsamat „Dee-nelja“ pakutakse samuti kuuekäigulise manuaaliga, kuid need autod on saadaval ka koos nelikveo ja kaheksakäigulise automaadiga.

Ülejäänud mudelid komplekteeritakse aga kaheksakäiguliste automaatkäigukastidega ning peale esiveoliste T5-te on võimsamad mudelid kõik nelikveolised.

Kärmeimaks isendiks on pistikhübriidist T8 – 100 km/h saadakse paigalt startides kätte vaid 5,2 sekundiga – kuid T6 ei jää temast palju maha, kaotades selles arvestuses vaid seitse kümnendikku.

Volvo embleemiga Audi

„Ess-üheksakümne“ konkurentideks on Audi A6, BMW 5. seeria, Mercedes-Benzi E-klass ja Jaguar XF.

Selliste autode ostjad nõuavad palju – suurepärast sõidumugavust, originaalset kujundust koos lihvitud detailidega ja head varustust – ning S90 toob kõigis jaotustes kastanid tulest välja.

Sõitjateruumi kvaliteedi osas jääb Audi küll löömata, ent ka Volvol pole millegi üle häbeneda ja tagaistme ruumikuses ei saa ükski konkurent „Vollile“ vastu.

Loe täisteksti ja vaata pildigaleriid saidil WHATCAR?