WhatCari proovisõit: Volkswagen Crafter – aasta kaubik


WhatCari proovisõit: Volkswagen Crafter – aasta kaubik
Foto: whatcar.ee

Teise põlvkonna Volkswagen Crafter on justkui paranenud alkohoolik, kes lubab võõrutuskliinikust väljudes, et nüüd on tegu täiesti uue algusega.

Seda VW tarbesõidukit ei ehitata enam konkurendiga kahasse, nüüd väljuvad need autod VW enda vastvalminud Wrzesnia tehasest, mille ca 3000 töötajat suutvat aastas valmistada kuni 100 000 Crafterit, kirjutab WHATCAR?

Meie ostjate jaoks tähendab Poolas asuva tehase lähedus ka kiiremaid tarneid ja veidi soodsamaid hindu. Järgmisel aastal jõuab müügile ka Crafteri sõsarmudel, mis pole enam MB Sprinter, vaid kontsernikaaslasest MANi logoga kaubik, millel mudeliindeksiks TGE.

Teise põlvkonna autot on võimatu eelkäijaga segi ajada, sest klaari ilmega sihverplaat on kujundatud samas võtmes nagu ülejäänud Volkswagenitelgi.

Esitulede ja iluvõrel oleva Volkswageni logo omavaheline kõrguse/kauguse suhe on samasugune kui VW Golfilgi, erinedes niimoodi kaunis drastiliselt oma eelkäijast, mis originaalse ilme kõrval oli tuntud ka selle poolest, et ihkas niiskemates oludes kibekiiresti mullaks muutuda.

VW on sellest õppust võtnud ja panustanud usinasti teise põlvkonna autode roostekindlusse – 93% autode kerepaneelidest on tsingitud ja kaubikute kõhualune on kaetud kaitsemastiksiga, et vältida juba eos pruuni katku vohamahakkamist.

Seotud lood:

Katusepaneelide kinnitamisel kasutatakse ka liimliiteid, mis tagavad vajaliku jäikuse, ent on keevisliidetest elastsemad ja tänu sellele puudub oht, et kere väändudes – kuigipalju mängib see nii või teisiti – värvkate liidete lähedal praguneks, luues seeläbi korrosioonile ideaalse kasvulava.

Roostekindlusse panustamist on märgata ka autode uste juures, kus valtsid on laialt tagasi pööratud ja vuugid peale värvimist silikooniga tihendatud. Kõik selleks, et teise põlvkonna Crafterit ei tuntaks enam pruuni ülikonna järgi.

Kolmes pikkuses ja kõrguses

Eestisse jõuavad esmalt esiveolised Crafterid – kaubik L3/H3 ja madelauto L3 - ja järgmise aasta keskpaigast peaks neile lisanduma ka taga- ja nelikveolised isendid.

Telgede vahet saab valida kahes pikkuses - 3640 ja 4490 mm – ja kaubikuid endid pakutakse kolmes mõõdus. Valiku avab 5,99-meetrine versioon (L3), millele järgnevad 6,8- ja 7,4-meetrised isendid (L4 ja L5).

VW kõnepruugis on nende nimetusteks „Keskmine telgede vahe“, „Pikk telgede vahe“ ja „Pikk telgede vahe koos ülendiga“, mis tähendab, et lühikest ja madalat versiooni esialgu ei pakuta – nišši L1/L2 täitmisega usutakse ka Transporterit hakkama saavat.

Lühikese kabiiniga šassiid on saadaval samuti kolmes pikkuses – milleks on 6204, 7004 ja 7404 mm – ja Double Cab kabiini korral on Crafterite pikkuseks kas 6204 või 7004 mm.

Kaubikud on saadaval kolmes kõrguses – siseruumi kõrguseks võib maksimaalselt olla 2196 mm – ja kaubaruumi maht jääb vahemikku 9,9-18,4 m3. Pikima lastiruumi pikkuses on 4855 mm ja selle laius on 1832 mm (rattakoobaste vahel on selleks 1380 mm).

Esi- ja nelikveoliste kaubikute täismass jääb vahemikku 3-4 tonni ning nende autode laadimiskünnise kõrgus on 570 mm.

Esiveolistel Crafteritel kasutatakse tagateljel lehtvedrudega talasilda – esiteljel on kõigil autodel nüüd lehtvedrude asemel McPhersoni püstakud – mis lubab väiksema kandejõuga isenditele tellida tagateljele ka sellise lahenduse, kus sillatala on rataste keskpunktist 100 mm madalamal.

Sellisel juhul langeb pea sama palju ka laadimiskünnis, mis teeb laadimise ajal autost sisse-välja vudimise oluliselt mugavamaks.

Esiveoliste kaubikute teljekoormusteks on 3,5-tonnise täismassi korral ees 1800 kg ja taga 2100 kg, „Neljatonnistel“ on selleks esiteljel 2100 ja tagateljel 2380 kg.

Tagaveoliste isendite kohta pole veel palju teada, välja arvatud see, et topeltratasteta versiooni teljekoormus on väiksema täismassi korral pisut suurem, kui analoogsel esiveolisel (2250 kg) ja topeltratastega Crafterite täismass jääb vahemikku 3,5-5,5-tonni.

Suurima täismassiga Crafter tohib tõmmata 3,5-tonnist piduritega haagist, ülejäänute puhul on sellise haagise mass väiksem (L3/H3 kaubiku korral on selleks 3000 kg).

Kaubikute küljeuks avaneb 1311 mm laiuselt ja 270-kraadi ulatuses avanevad tagauksed (lisavarustuses, +458 eurot) paljastavad laadimisava, mille laiuseks on 1552 mm. Mõlemad ukseava laiused on ka reaalselt kasutatavad, sest selle mõõdu sisse ei jää hingi, luku sulgureid ega midagi muud sarnast.

Loe täisteksti ja vaata rohkem pilte saidil WHATCAR?