Pealegi "pärismaasturite" ehk M1G klassi sõidukite seas on Land Cruiser 150 olnud Eestis turuliider juba nii palju aastaid, et teisiti ei oskaks enam ette kujutadagi, kirjutab WHATCAR?

Mullu näiteks müüdi teda 286 autot ehk rohkem kui Škoda Superbi või Ford Focust, jäädes vaid kümnekonna autoga alla Volkswagen Tiguanile.

Seekordne uuendus puudutab peamiselt jõuallikat ning käigukasti, väljast jäi auto endiseks. Kere värvivalik sai täiendust metallik-punase näol ning salongi lisandus kahetoonilise pruuni-musta nahksisu võimalus.

Lisaks asendati vana lusti- ja infosüsteem Toyota uusima Touch 2 seadmega. Muus osas on endiselt tegemist väga ruumika masinaga, kus 5 reisija tarvis jagub nii pea- kui ka jalaruumi ja ka pagas saab turvaliselt autosse paigutatud. Endiselt saab Land Cruiserit soovi korral ka 7-kohalisena.

Euro 6 jõuallikas

Euroopa mastaabis soetab üle 70% ostjatest diiselmootoriga džiibi, mistõttu uus mootor puudutab tegelikult enamikku Land Cruiseri kliente.

Senise 3 liitri asemel saab masin nüüd hakkama 2,8-liitrise jõuallikaga, mis endiselt evib 4 silindrit.

130 kW / 177 hj ning 450 Nm automaadil (käsikastiga varustatud autodel on pöördemomenti 30 Nm võrra vähem) peavad tagama piisava mineku ja eelkäijaga võrreldes parema kütusekulu. Ning mis tootja jaoks eriti tähtis – tulema toime Euro 6 saastenormiga.

Maksimaalne moment on saadaval alates 1600 pöördest, mis loomulikult tuleb igati kasuks maastikul liigeldes, aga ka maanteekiirustel möödasõite sooritades.

Üldmuljena tuleb tõdeda, et jõuallikas eeldab küllalt rahulikku ning ettenägelikku sõidustiili, mis tegelikult sobib hästi kokku kogu Land Cruiseri olemusega. Kiire rapsimine, kiirendus-pidurdus stiilis sõit pole kindlasti selle Toyota pärusmaa.

6-käiguline automaatkast mängib mootoriga kenasti kokku, käiguvahetused on sujuvad ning õigeaegsed ja juhil on kerge mootori pöördeid vajalikus vahemikus hoida.

Kogu kooslus töötab meeldivalt vaikselt ja märkamatult, mida saab alati pidada eeskujuliku inseneritöö näitajaks.

Kütusekuluks teatab tootja testiauto näitel keskmiselt 7,4 l / 100 km, aga sellesse tuleks suhtuda pisikese reservatsiooniga – nagu ikka tehaseandmete puhul.

Rasketest teeoludest rääkimata – ka maanteesõidul mõjub suur auto külgtuulele nagu puri, viies sealgi tegeliku kulu lubatust palju kõrgemaks.

Loe täisteksti ja vaata pildigaleriid saidil WHATCAR?