Säärase pühaduseteotuse peale tormasid snoobidest autofännid koheselt seppuku’t sooritama ja kui see kellelgi millegipärast pooleli jäi, siis on nüüd põhjust uuesti proovida, kirjutab WHATCAR?

Küsite mispärast? Aga seepärast, et Jaguar toob turule oma esimese MAASTURI, mille jõuallikatest on tervelt kaks kolmandikku “õliküttel”!

Ettevaatust – turundusteated!

Kolm aastat tagasi näitas Jaguar Frankfurdi ja Guangzhou autonäitustel ideeautot C-X17, millest on tänaseks saanud Jaguar F-Pace.

Turundusteadete kohaselt on see analooge mitteomav maastur neile, kes hindavad sõidulusti ja praktilisust. Ehk siis F-Pace näib olevat oma turusektoris üksi, kui rivaal pole just Audi Q5, BMW X3, Mercedes-Benz GLC või siis Porsche Macan.

Turundusvahtu kõrvale jättes võtab F-Pace Jaguari mudelivalikus enesele mahuka universaali ülesanded ja võistleb kõigi sarnaste “pargimaasturitega”, mis ülejäänud noobelbrändidel olemas on.

Nagu nendegagi, mis lähiajal juurde tulevad. Juulis on meile jõudmas esimene Maserati maastur ning ma olen peaaegu kindel, et lähema kümne aasta jooksul näeme ära ka tagateljel topeltrattaid kasutava Lamborghini kastika...

Ent Saksa konkurentidega võitlemiseks on Jaguaril maasturilaadset toodet vähemalt Põhja-Ameerikas kindlasti tarvis ning ettevõte ei tormaks nendega turule, kui poleks kindel, et suudab autodele ka ostjad leida. Eriti olukorras, kus üks ettevõtte haru Jaguar Land Rover Groupist ainult maasturitega tegelebki.

Enesekindlust näitab ka fakt, et Jaguaril olnuks kordades lihtsam varustada näiteks Land Rover Discovery Sporti “kassile” viitava kosmeetikaga, aga nad ei teinud seda.

Foto: tootja

F-Pace'i kandevkere on uus ja valmistatud 80% ulatuses alumiiniumsulameist, mistõttu kaalub kergeim F-Pace vaid 1665 kg (kaheliitrise diisliga varustatud tagaveoline isend). Võrdluseks – hetkel laineid lööva Ford Focus RS-i tühimass on viimasest vaid 66 kg kergem!

F-Pace'i kandesruktuuri juures on kasutatud 20% ulatuses magneesiumist ja terasest detaile – nagu näiteks B-piilareid armeerivad tükid ja auto pakiruumi põhi – ning värskeima “kassi” kere hoiavad koos 566 keevituspunkti, 2616 neeti ja eriline kereliim, mida on detailide ühendamiseks “tuubist välja tulistatud” kokku 72,8 meetri ulatuses.

Jaguari sõnul on maasturi kere jäikus võrreldav viimase põlvkonna XF-sedaaniga ning seda ei mõjuta ka ilmatusuure klaasist nn panoraamkatuse olemasolu (+1236 eurot, avatav +1536 eurot).

Sõiduautole viitab ka F-Pace'i nelikvedu, mis on edasiarendus nelikveolise Jaguar F-Type AWD küljes esitletud süsteemist. See suunab momendi esimesena tagaratastele ja esiratastele lähetatakse seda vaid kiirendades, või siis juhul, kui tagarattad pidamise kaotavad.

Nelikveosüsteemi keskpunktiks on mitmekettalist märga sidurit majutav vahekast, mis suudab suunata momenti 100% ulatuses tagaratastele või seda siis telgede vahel jagada (kuni suhteni 50:50).