Kolm aastat tagasi esitles Volvo linnamaasturit XC90, millest sai esimene Scalable Product Architecture (SPA) nimelisele moodulplatvormile ehitatud sõiduk. Uus V60 on aga juba viies sama platvormi kasutav mudel. Nende vahele mahuvad veel S90, V90 ja XC60.

Kuid V60 on neist parem juba seepärast, et viiendat korda sarnaseid komponente kasutades osati ilmselt kõiki võimalusi varasemast paremini ära kasutada. „Vee-kuuekümnes“ istub juht madalamal kui üheski teises nimetatud liikuris ja rooli taga jääb samuti mulje kui kompaktsemast ja enam sõidurõõmu pakkuvast sõidukist. Peabki jääma, sest uustulnuka vastasteks on universaalkerega Audi A4, BMW 3. seeria ja Mercedes-Benzi C-klass, mis on kõik tuntud oma heade sõiduomaduste poolest.

Viimaste osas on V60 selleski seltskonnas pildi peal, ülalloetletud Volvodest aga lisaks sõidurõõmule üle ka selles, et auto vedrustus püsis proovisõidu käigus kolinavaba ka konarlikel teelõikudel. Lisaks saab kiita kujundus, mis on sillaks vanemate ja uuemate Volvode vahel. Ühelt poolt on autol varasemast tuntud, otsekui ristkülikust välja saetud väliskuju, mis võimaldab pakkuda klassi avaraimat pakiruumi (529 liitrit).

Teisalt on sellel kõik moodsate Volvode tunnused, alates nn „Thori vasara” kujulistest päevatuledest ning lõpetades infolustisüsteemi suure püstformaadis ekraaniga, mida suudab vaid Tesla üle trumbata. Ometi pole auto vormistatud nii ekstravagantsel viisil, kui XC40 või mudeli S90 tagaosa. V60 on šikk, dünaamiline ja enam Volvolik kui ükski teine SPA-platvormile ehitatud mudel.

Loe põhjalikku ülevaadet portaalist WhatCar?