Käesoleva aasta jaanuaris läks Eestis kaubaks 123 uut Subarut. See on meie uus rekord ja passib hästi maanurka, kus Subaru turuosa on suurem kui kusagil mujal maailmas. 5% meil müüdud uutest sõiduautodest ja linnamaasturitest kannab Subaru logo ning nende müügi alustalaks on nelikvedu koos asjaoluga, et Subaru veermik talub hästi vintsutusi kuumaastikel, mis ainult nime poolest tänavad on.

Ühegi teise autotootja „portfellis“ pole nelikveoliste osakaal nii suur kui Subarul. Kuid müüki toetavad ka kümne aasta eest alanud uue identiteedi otsingud, mil Jaapanis toodi esmakordselt turule stereokaameral töötav juhiabiliste pakett Eyesight, mis praegu kuulub kõigi Subarute põhivarustusse.

Mis tähendab seda, et turvalisusele panustavat Subarut soetades ei tule teil sentigi juurde maksta ei adaptiivse kiirushoidiku ega ka avariid ennetava hädapidurdussüsteemi eest, mis avastab ka jalakäijaid ja töötab kõikidel kiirustel, et pehmendada võimaliku õnnetuse tagajärgi. Paketti kuuluvad veel sõiduraja jälgimine ja säärane „abimees“, mis ei lase poe seina ette parkides sellele otsa sõita, kui käik on alles sees ja juht peaks kogemata piduri asemel gaasipedaalile astuma.

Euro NCAP turvakatsetes on kõik sellise paketiga varustatud Subarud teeninud hindeks maksimaalsed viis tärni, nagu ka Ameerika Ühendriikides (IIHS). Lisaks on viis tärni ette näidata ka neil Subarutel, mis on osalenud vastavates katsetes nii Jaapani (JNCAP) kui ka Austraalia (ANCAP) pinnal.

Loe lähemalt portaalist WhatCar?