WhatCar?-i proovisõit: Mercedes-Benz E 200 – viis meetrit soliidsust


WhatCar?-i proovisõit: Mercedes-Benz E 200 – viis meetrit soliidsust
Foto: whatcar.ee

Vanasti, kui taevas sinisem ja elu lihtsam oli, piisas Mercedese ostjal kolme mudeli vahel valimisest: C, E või S.

Tõsi, olid ju olemas SL ja G, kuid inimeste vedamiseks ei sobinud need kuigi hästi, kirjutab WHATCAR?

Nüüd, kui Silberauto võrgulehelt vaatab vastu 25 mudelit, on valik mõneti... huvitavam. Kuid mõneski mõttes kõige mercedeslikum Mercedes - E-klass - pole kuhugi kadunud. Iseasi, kui palju uusimal autol kolmekümneaastase "taksomersu" ehk mudeliga W124 ühist on.

Välimuses väga vähe. Uus W213 tundub üpris voolujoonelise, "äralõigatud" nurkadega kere tõttu tegelikust palju väiksemana, ei usukski, et tal jääb viiest meetrist kõigest kaheksa sentimeetrit puudus.

Ja kuigi on tegu täiesti uue mudeliga, ei erine ta vahetust eelkäijast W212 niivõrd, et tänaval päid pöörama paneks.

Nähtavaim muudatus asub ilmselt autoninas, kus "punnsilmselt" mudelilt W210 alguse saanud kaheosalised esilaternad on lõpuks üheosalisteks kokku sulanud.

Baasmudel ja Elegance kasutavad Mercedese klassikalist tumedapõhjalist heledate horisontaalribidega radiaatorivõret, Avantgarde aga varem sportautode osaks olnud suure "tärniga" võret.

Sarnane kuulub ka 3360 eurot maksva AMG-väliskujunduspaketi koosseisu, millega proovisõiduauto oli varustatud. Miks mina selle rahaga oleksin midagi muud peale hakanud, sellest pisut allpool.

Seotud lood:

Ka uue auto sisemus erineb kolmekümne aasta tagusest põhjalikult, ühist leiab vaid koostekvaliteedis, mille üle ei saa kuidagi viriseda. Siingi varjutas baasmudelit AMG-pakett (2220 €). Musta lae ja teiste sääraste disainielementide kõrval kuulub sellesse kaks hea külgtoega ja ootamatult mugavat esiistet.

Käigukang asub roolisambal, mistõttu on kesktunneli pealispind üksnes infolustisüsteemi juhtnuppude tarbeks kasutatav, ning nende paigutus ja funktsionaalsus on väga hea. Juhtimisseadmetest ei meeldinud mulle roolil asuvad puutetundlikud ... platsid.

Need peaksid asendama üles-alla-vasakule-paremale-noolenuppe, kuid ei tee seda küllalt hästi, sundides juhti alatasa pilku teelt roolile pöörama.

Puutetundlikkus on autos üldse saatanast, vähemasti mis puutub sõidu ajal vajaminevatesse nuppudesse. Kliimaseadme juhtklaviatuur seevastu väärib kiitust.

Tagaiste on küll igati adekvaatne, kuid viiemeetrise auto kohta seal just ülearu ruumi ei ole. Pakiruum võtab golfikotte õige lahedalt vastu ning avaneb-sulgub elektri jõul.

Loe täisteksti ja vaata rohkem pilte saidil WHATCAR?