Riburada mööda uuendasid kõik konkurendid oma mudeleid ja Q7 kippus tänu eale nendega võrdluses selgelt kaotajaks jääma, kirjutab WHATCAR?

2015. a jaanuaris hakkasid lõpuks siiski fanfaarid puhuma ning tänaseks on esimesed proovisõidueksemplarid ka Tallinnasse jõudnud.

Peaaegu sama suur kui eelkäija

Minnes tagasi eelmisesse aastasse, kui meediasse hakkasid tilkuma esimesed ülesvõtted uudismudelist, vaatas fotodelt vastu masin, mis küll selgelt Audi perekonna liige, aga tundus eelkäijast hoopis väiksema ning kuidagi mannetumana.

On ju esimene Q7 suuruselt automaailma mõistes korralik lennukikandja ja kitsukeste parkimismajade külastaja õudusunenägu.

Piltide järgi aga tundus, et uus Q7 tuleb pigem vähemat kasvu konkurentide mõõtu.

Tegelikkus kinnitab siiski muud – masin on eelkäijast lühem vaid 37 mm võrra (teljevahe seejuures ainult 8 mm) ja laiusest kraabiti maha tühised 15 mm. Ehk siis päriselus on endiselt tegemist väga suure autoga.

Eelkõige aitab visuaalselt kompaktsemale ilmele kaasa oluliselt muutunud esiosa, mis sai kuusnurkse iluvõre, rohkem kissis edevate päevatuledega esilaternad ja madalamana näiva kapotijoone.

Küljelt ja tagant on Q7 paremini äratuntav, kuigi kogu kere on rohkem kantis ning ka tagatuledisain sobib paremini Audi tänase disainikeelega.

Nägusalt tagasihoidlik

Salongis eelkäija juba kergelt kopituselõhnalise sisustusega enam midagi ühist pole. Kõik paistab eht-audilikult nägus, “lustikummuti” ekraangi sõidab vaiksel sahinal armatuurlaual sisse-välja.

Juhi silme ees troonib virtual cockpit ehk täisdigitaalne kelladeplokk, mis olemuselt tuttav juba päris mitmelt uuelt masinalt.

Tõsi, Audi versioon sellest näeb väga kena välja ja laseb kujundusega piisavalt “mängida”, et igaüks saaks endale sobiva keskkonna tekitada.

Väärispuit, nahk ja ehtne metall on selles hinnaklassis tavalised, lisavarustuse sportistmed tunduvad alul pisut kõvavõitu, aga pakuvad kiirel sõidul mõnusat külgtuge ega väsita ka pikema teekonna vältel.

Ehk lühidalt öeldes – kõik on maitsekas, samas tagasihoidlik ja mingit vau-efekti masinasse istudes ei teki.

Audi Q7-le pakutakse tänapäeval ka 7 istmekoha võimalust. Tootja ütleb, et tagumine rida võiks sobida kuni 170 cm pikkustele reisijatele, aga katse tulemusena tundub, et ka neil läheb jalaruumiga kitsaks. Seda ettepoole nihutatud keskmisest istmereast hoolimata.

Viiekohalisena on Q7 salongis ruumi muidugi enam kui kuninglikult.

Lisaks avarusele saab lisavarustuse (istmesoojendused, 4 tsooni kliima, multimeediaekraanid jne) abil tagarea elu teha eesistujate omast vaat et mugavamakski. Laste heaks pole ju kunagi rahast kahju, eks?
Foto: whatcar.ee

Maatrikstuledest 3D-helini

Tänapäeva kallite autode varustusnimekirju silmitsedes jõuab kõigepealt kätte ohhoo-elamus, seejärel klassiviha rikaste vastu, kes seda kõike endale lubada jaksavad ja lõpuks tülpimus stiilis: “Kas see juba otsa ka saab?”

Q7 a la carte menüü ei erine selles osas ülejäänutest kuigivõrd. Tihedalt täiskirjutatud lehed pakuvad erinevaid kasutusvõimalusi – diktsiooni- ja uinumisharjutused, erinevad seltskondlikud mängud (“Kes leiab esimesena “öise nägemise assistendi”?”) jne.

Tõsisemalt rääkides leiab valikust loomulikult päris palju asiseid vidinaid – selektiivse valgusvihu reguleerimisega LED-esituledest kuni navigatsioonisüsteemist infot saavate juhiassistentideni välja.

Loomulikult ei puudu ka esmaklassiline helisüsteem Bose’ilt, mida Audi hellitavalt 3D-ks kutsub.