Isegi kõige lihtsamast Chargerist õhkub sellisel määral maskuliinsust, et ma ei suuda ette kujutada väljumas sellest mõnda roosasse pakitud pehmikut, kirjutab WHATCAR?

Ei, säärase auto omanik ei pea olema ka ruudulises särgis puuraidur või bensiiniga hambaid pesema, kuid nii jörmi ilmega sedaan saab meeldida vaid isasele inimloomale. Kesksooliste karpide ajastul pole see sugugi vähetähtis näitaja.

Seejuures pole autode välisilmes suurt vahet, kas teie istumise all on 3,6-liitrise V6-ga varustatud baasmudel – meie oludes on selleks 305 hj arendav SXT Rallye – või mõnda „vee-kaheksat“ majutav isend.

Koolitamata silma jaoks on need autod kõik nii-ehk-naa ühesugused ning ülejäänutest eristub üheselt tänu mootorikattel olevale õhuvõtuavale vaid tippmudel, mille mootoriruumis marutab kompressori vahendusel toidetav 717 hj (!) arendav 6,2-liitrine „Põrgukass“.

Ehk siis mõistlikku mootorit omades ei häbivääristata teid selle eest, et tengelpungast lähtudes ei saanud te neljarattalist soetada vaid emotsioonidest lähtudes.

Aga punane raamat? See on ürik, kuhu kantakse tänapäeval kõik tagaveolised liikurid. Ma kuulen juba jälle taamal kuivikute pominat, kuidas „Käru on kergem järel vedada, kui püüda seda enda ees lükata“, ent selles segmendis - kus kohale jõudmise kõrval on tähtis ka see, KUIDAS seda tehakse – need väited ei päde.

Tagaveolisele platvormile pole sõidunaudingu osas midagi vastu panna ja võistlejatega võrreldes tuleb Charger ka oluliselt odavamalt kätte.

Baasmudelile kiirendusandmetelt kõige lähemal olev Mercedes-Benz E 350 d maksab 47 000 euro asemel minimaalselt 53 688, BMW 535i on veel kallim (alates 55 150) ja Jaguar XF 3,0 d eest küsitakse juba 63 000 eurot ning võistlejatele samasugust varustust külge pookides lähevad hinnad juba päris mägedesse ära.

Valikus ka nelikveolised isendid

Nagu eespool mainitud, teeb meil mootorivaliku lahti 3,6-liitrine SXT Rallye (V6, 305 hj) ja valiku lõpetab 6,2-liitrine Hellcat (V8, 717 hj).

Nende kahe äärmuse vahele mahuvad veel 5,7-liitrine HEMI (V8, 375 hj) ja 6,4-liitrine HEMI (V8, 492 hj) ning „Põrgukassi“ kõrval on kõik ülejäänud mootorid vabalthingavad.

Kõigi autode baasvarustusse kuulub ka kaheksakäiguline automaatkäigukast ning V6-ga varustatud isendid on saadaval ka nelikveolistena.

Ehkki Chargerid ratsutavad esmapilgul vaid paha poisi imidži turjal, on need autod ka üsna nutikad, eriti arvestades asjaolu, et need pole preemiumklassi sõidukid.

Meile jõudvate Chargerite baasvarustusse kuuluvad nii vahemaatundlik tempomaat, tagurduskaamera kui ka sellised elektroonilised abilised, mis hoiatavad võimaliku tagant otsasõidu eest ja aitavad hoida autot oma sõidurajal.

Tagaveolise 3,6-liitrise Rallye-paketiga SXT baasvarustus sisaldab ka 8.4-tollist puutetundliku ekraaniga lustikummutit koos navigatsiooniga, kahetsoonilist kliimaseadet, elektrilisi esiistmeid, võtmevaba sisenemist/käivitamist ja palju muud.