What Car? autotest: SsangYong Korando – eksootiline uustulnuk

 (8)
What Car? autotest: SsangYong Korando – eksootiline uustulnuk
SsangYong Korando What Car?

SsangYong Korando võib näida eksootilise uustulnukana, aga ainult esmapilgul, sest tegu on kaheksakümnendate aastate algusest tootmises oleva mudeliga, mille kaks esimest põlvkonda olid raamile ehitatud maasturid, kirjutab väljaanne What Car? On värskes autohinnangus.

1982. aastal ilmavalgust näinud esmasündinu oli Lõuna-Korea tõlgendus Jeep Wrangleri eelkäija najal – mudelist CJ-5 alguse saanud masinad –, teine põlvkond töötati välja aga ühes brittide ja sakslastega, kellest esimesed lõid originaalse ilmega kere ning teisi esindasid Mercedese litsentsi alusel toodetud jõuallikad.

Teise põlvkonnaga jätkati 2006. aastani, millele järgnes neli aastat väldanud paus. 2010. aastal tuldi välja kolmanda põlvkonnaga ja alates sellest on Korandod laiemat sihtgruppi puudutavad kandva kerega linnamaasturid, mis saadaval ka nelikveolisena, milles on endiste aegade mälestuseks isegi mägipidur olemas.

Neljanda põlvkonna Korandod on valdavalt esiveolised autod, mis löövad vähemasti „hinnad alates“ mudelite arvestuses tabureti jalge alt nii Ford Kugal kui ka Nissan Qashqail, Seat Atecal, Škoda Karoqil ja Toyota populaarsel linnamaasturil RAV4.

Eestis alustavad Korandode baashinnad 18 990 € juurest, ent vähemasti ülevaate koostamise ajal oli mudelit tutvustava kampaania raames alghindadest veel tuhatkond eurot maha nüsitud.

Tegu ruumika ja praktilise kaaslasega pragmaatilisele inimesele, mis näeb seest tunduvalt parem välja kui alghinna põhjal arvata võiks.

Ülevaatega saate tutvuda siin ja selles esitatud andmed/hinnad on ära toodud seisuga aprill 2020.