Sel korral pole tarvis kodanikke päästa lihtsalt autode rooli, vaid vabastada hoopis suurte ja energiamaiaste sõiduvahendite kasutamisest. VW Up! Lite on Frankfurdis esitletud ideeauto L1 selge järglane. Buraanikujuline L1 võttis pardale kaks üksteise taga istuvat inimest ning tabis idee järgi 100 km läbimiseks vaid liitri kütust (kuigi tegelikkuses läks seda tarvis veidi rohkem).

Up! Lite on juba täiesti auto mõõtu kolmeukseline luukpära, kus on ruumi neljale. Selle ristiisa on ideeauto E-Up!, mis meenutab elektrilise Lupo tulevikuversiooni. Up! Lite kaalub vaid 695 kg, kuna see koosneb alumiiniumist, terasest ja süsinikplastist.

Jõuallikaks on diiselelektriline hübriidajam, kus see sama L1 peal demonstreeritud 0,8-liitrine TDI arendab 50 hj ning elektrimootor 13 hj. Up! Lite suudab liikuda ka puhtalt elektri jõul, laeb pidurdades oma liitiumioonakusid jne. Stopp-start süsteem lülitab diiselmootori välja seistes, pidurdades ja ka siis, kui seitsmeastmeline DSG automaatkast on vabakäigul.

Tippkiiruseks teatatakse 3,84 m pikale ja disainilt selgelt L1'e meenutavale autole 160 km/h, millest esimene sada saabub tosina sekundiga. Õhutakistustegur on vaid 0,237, mis on Toyota iQ ja Fiat 500 näitajatest märgatavalt madalam, vahendab Auto Express. Ninas paiknev õhuvõtuava on reeglina suletud, avanedes vaid siis, kui mootorit tõesti jahutada tuleb.