Nüüd kavatseb VW aga sirutada oma korporatiivse kombitsa ka seni suhteliselt rahulikule Lotuse-territooriumile. Eks ole VW viimaste aastate jooksul näidanud ennegi väikeste sportautode ideid, ent nüüd näib sakslastel olevat asjal tõsi taga rohkem kui kunagi varem.

2003. a. Concept R (piltidel) oli VW, millest ei ütleks ära keegi. Aastapaar hiljem esitletud EcoRacer demonstreeris sportauto dünaamika ja säästliku mineku koosluse võimalikkust. Vahepeal on töötatud veel kahe analoogse projekti kallal, mis disainistuudiotest avalikkuse ette aga jõudnud polegi.

Tänavusel Los Angelese autonäitusel tahab VW aga heita publiku jalge ette Lotuse-klassi auto, mida kavatsetakse ka tegelikult tootma hakata. Sõiduk oleks nagu Lotus Elise, ent kannaks märksa väiksemat hinda ning võtaks veelgi vähem kütust.

Mootoriteks pakutakse hetkel 168 hj 1,4 TSI bensiinimootorit ja 125 jh 1,6 TDI diislit. Keskasetusega agregaatidele paigaldatakse 7-astmeline DSG käigukast.

Kui auto 2011. a. tootmisküpseks saab, peaks selle kaal jääma tonni piiresse. See tagab kiirendusaja sajani alla 7 sekundi. Kütusekuluks pakutakse samas 4,3 l/100.

VW Grupile omaselt kasutatakse sellele autole välja töötatud teave kindlasti ära ka Audi ja Porsche analoogide loomiseks.