Vormelit on sõiduautost palju lihtsam juhtida!
Tüüpiline vormelirool kaalub umbes 1,3 kilo ning maksab ümmarguselt pool miljonit krooni (ehk umbes 32.000.- eurot). Sel on umbes paarkümmend nuppu ning valitsat, mille abil saab teha hiiglama palju, alates käikude vahetamisest kuni erinevate auto dünaamikat puudutavate momentideni välja. F1 roolil on ka vedelkristallekraan ning kogu aukartustäratav komplekt võtab silme eest kirjuks. Kuidas piloot küll selle kõige haldamisega toime tuleb?
Aga miks ta siis ei tule? Ka tema on ju tavaline inimene nagu sina, mina ja nemad ning harjunud multitegumtööga kui tavalise igapäevaelu osaga. Sest mis vaatab vastu hästi varustatud tänavasõiduauto roolilt? Seal on ehk veel suurem segadus!
Sageli saab ka tavaautos ju vahetada käike rooli taga asuvate labadega, kontrollida muusikakeskuse, telefoni, püsikiiruse hoidiku, navigatsiooniseadme, hääljuhtimise jpm. tööd. Ja näiteks Audi A8 roolilt saab ka otse vedrustuse jäikust sättida, paljudel autodel hallata välikaamerate tööd, nii et millest me räägime!
Lisaks tuleb hallata neid juhtrõnga tagant välja turritavaid kange, et näidata suunda ning pühkida auto laubalt higi. Kogu ülejäänud nupustik, mille koguarv võib terves autos ulatuda vabalt sajani, tuleb veel sinna juurde arvutada. Ning loomulikult ka veel laste kisa tagaistmel ning nöökiv kaassõitja, lame raadiomöla, löökaugud teel jne jne.
Nii et kui teinekord oma tavalise sõidumasina rooli istute, mõelge, et vormelipiloodil on küll elu palju lihtsam – suisa mee lakkumine ja puhas puhkus!
Jälgi EkspressAuto uudiseid ja artikleid ka Twitteris!