Nüüdseks on teada ka meeskonna salarelva olemus, mis iseenesest on geniaalselt lihtne.

Tänavustel võistlustel sõidavad tiimi kõik masinad turbokompressoriga varustatud 1,6-liitriste V6-mootoritega, mille keerukas hübriidsüsteem taaskasutab pidurite ja turbosüsteemi energiat.

Vormel 1 tehnikud on oma valdkonnas ühed nutikamatest, nende võimuses on modifitseerida tuhandeid parameetreid ning neil on varuks hea arsenal kõikvõimalikke nippe, millega võidusõiduautode ajameid üha võimsamaks ja tõhusamaks teha.

Mercedese tehnikameeskonna helgemad pead on tulnud järjekordsele hiilgavale mõttele — sisuliselt on nad turbokompressori pooleks lõiganud. See on väga tark tegu.

Turbokompressori ehk turbo-ülelaaduri ülesandeks on ajada mootori sisse võimalikult palju õhku. Masin liigub edasi seda jõulisemalt, mida rohkem õhku ja kütust selle mootor kokku segada suudab.

Turbokompressor suurendab mootorist läbi voolava õhu mahtu kahe turbiini abil. Neist üks, mida ajavad ringi mootorist väljuvad heitgaasid, tõmbab õhku sisse. Teine surub värsket õhku kokku ja pressib seda jõuga mootori silindritesse, kus õhk seguneb kütusega ja plahvatab, tekitades veojõudu.

Taoline süsteem töötab väga hästi, aga sel konstruktsioonil on üks miinus. Mootori sees toimuvate plahvatuste kõrge temperatuuri tõttu tekitavad heitgaasid röögatutes kogustes jääkkuumust.

Telekontserni Sky Sports vormeli-tehnikaguru Mark Hughesi andmetel on Mercedese eksperdid lõiganud turbokompressori pooleks, paigaldades heitgaasiturbiini mootori tagumisele küljele ja õhu sissevooluturbiini eespoolsele küljele.

V6-mootori "V-osa" läbiv võll ühendab kaht poolt ja takistab samas turbokompressorit käitavatel kuumadel heitgaasidel mootorisse tõmmatavat jahedat õhku kuumutamast.

Lisaks mootori varustamisele jahedama õhuga ja sellest suurema võimsuse — võib-olla kuni 50 täiendava hobujõu — kättesaamisele, võimaldab taoline konstruktsioon Mercedesel viia ülekandesüsteemi komponendid lähemale auto keskkohale.

Tänu sellele sai meeskond kasutada teiste autodega võrreldes väiksemat õhujahutit (ingl intercooler), mis kuumutatud õhku enne mootorisse viimist jahutab.

Nüüd, kus Mercedese saladus ilmsiks on tulnud, ei ole teistel meeskondadel sellest siiski palju kasu. Mootorite konstruktsioonid hooaja piires ei muutu, nii et ainsad meeskonnad, kellele see plusspunkte teenib, on need, mis kasutavad Mercedes-Benzi mootoreid.

Kuid nood meeskonnad — McLaren, Williams ja Force India — pole saanud uusi V6-mootoreid testida sugugi sama kaua kui tehase ametlik tiim.

Nutikas turbonipp on siiski vaid üks paljudest insenertehnilistest viguritest, millega meeskond mootorite võimsust ja tõhusust tõstab.

Ehkki hetkel annab see neile märkimisväärse edumaa, ei tohi Mercedese tehnovõlurid loorbereile puhkama jääda. Kõik konkureerivad meeskonnad leiavad peagi kindlasti mitmeid nutikaid võimalusi uute "turbohübriidmootorite" võimaluste ärakasutamiseks.