Punktisüsteem oli endine, kuigi 1953. aastal sõideti juba üheksa etappi, millest läks arvesse neli, ehk Scuderia Ferrari meeskonnas viis võitu võtnud Alberto Ascari võitudest üks isegi ei läinud arvesse. Itaallaste ja argentiinlaste (muidugi Indy 500 rajal ka ameeriklaste) kõrvale sai aga esimese võidu kirja ka Inglismaa sõitja.

Sel aastal nähti ka esimest etappi väljaspool Euroopat, lisaks USA-s kohalike reeglite järgi sõidetavale Indy 500 ovaalrajale. Paraku Argentina GP läks ajalukku hoopis ränga avariiga, kui Giuseppe "Nino" Farina sõitis autoga publikusse, tappes üheksa inimest.

Esimene etapp: Argentina GP

Seekord algas hooaeg juba 18. jaanuaril, ning Argentinas Buenos Airese rajal peeti see ilmselgelt just seetõttu, et argentiinlastel oli olnud juba varem põhjust pidutseda kahe oma sõitja võite Vormel 1 etappidel. Fangio pidi paraku etapi katkestama, Gonzalez suutis sõita vaid kolmandaks. Rajal korraga neli Maseratit, neli Ferrarit, kolm Cooper-Gordinit, neli Gordinit ja üks Simca-Gordini. Võit võeti autoga Ferrari 500.

  • 1 Alberto Ascari ITA Ferrari 8+1
  • 2 Luigi Villoresi ITA Ferrari 6
  • 3 José Froilán González ARG Maserati 4
  • 4 Mike Hawthorn GBR Ferrari 3
  • 5 Oscar Alfredo Gálvez ARG Maserati 2

Teine etapp: Indy 500

30. mail peetud Indianapolise etapil oli rajal 33 sõitjat, eranditult USA-st. Raja temperatuuriks mõõdeti 54 kraadi Celsiuse järgi, mistõttu etapp kannab ka Kuumima 500 hüüdnime. Üks võistleja Carl Scarborough sai sõidu ajal kuumarabanduse ja suri seejärel haiglas, tema kehatemperatuur oli kerkinud 40 kraadini. Kõik 200 ringi suutis läbida kaheksa meest, seejuures nähti erakordset seitsmikvõitu autodega Kurtis Kraft-Offenhauser.

  • 1 Bill Vukovich USA Kurtis Kraft-Offenhauser 8+1 p
  • 2 Art Cross USA Kurtis Kraft-Offenhauser 6 p
  • 3 Sam Hanks USA + Duane Carter USA Kurtis Kraft-Offenhauser kumbki 2 p
  • 4 Fred Agabashian USA + Paul Russo USA Kurtis Kraft-Offenhauser kumbki 1.5 p
  • 5 Jack McGrath USA Kurtis Kraft-Offenhauser 2 p

Kolmas etapp: Hollandi GP

Zandvoorti rajal peetud etapil näitas Ferrari ikka veel paremust Maserati ees, esireast startisid kõrvuti Ascari, Fangio ja Farina. Ülimalt libedal rajal näitas paremat pidamist Farrari ja Ascari lõpetas 90 ringi järel võitjana. Fangio jäi rikke tõttu aga 36. ringile.

  • 1 Alberto Ascari ITA Ferrari 8
  • 2 Nino Farina ITA Ferrari 6
  • 3 Felice Bonetto ITA + José Froilán González ARG Maserati kumbki 2
  • 4 Mike Hawthorn GBR Ferrari 3
  • 5 Toulo de Graffenried SUI Maserati 2
  • Kiireim ring Luigi Villoresi ITA Ferrari 1

Neljas etapp: Belgia GP

14-kilomeetrisel Spa-Francorchamps' rajal tuli läbida 42 ringi ja kuigi esireas startisidki Ascari kahel küljel Fangio ja Gonzalez, jäid mõlemad argentiinlased juba esimesel veerandil raja kõrvale. Gonzalez sai vähemalt kiireima ringi punkti kätte. Maserati-meeste päeva pidi päästma vaid kolmandana poodiumile jõudnud argentiinlane Marimon. Ascaril koos juba 25 punkti, Villoresil 13. Vukovici (9p) aga ju ühelgi teisel etapil peale Indy 500 ei nähtudki.

  • 1 Alberto Ascari ITA Ferrari 8
  • 2 Luigi Villoresi ITA Ferrari 6
  • 3 Onofre Marimón ARG Maserati 4
  • 4 Toulo de Graffenried SUI Maserati 3
  • 5 Maurice Trintignant FRA Gordini 2
  • Kiireim ring José Froilán González ARG Maserati 1

Viies etapp: Prantsuse GP

Reimsi täielikult ümber tehtud rajal olid esireas kõrvuti startimas kolm itaallast, paraku läks etapp ajalukku hoopis vihase konkurentsiga argentiinlase Fangio ja inglase Hawthorni vahel. Peaaegu igas kurvis olevat liidrikoht käest kätte käinud, finišis olid aga neli esimest masinat viie sekundi sees.

  • 1 Mike Hawthorn GBR Ferrari 8
  • 2 Juan Manuel Fangio ARG Maserati 6+1
  • 3 José Froilán González ARG Maserati 4
  • 4 Alberto Ascari ITA Ferrari 3
  • 5 Nino Farina ITA Ferrari 2

Kuues etapp: Briti GP

Silverstone'is suutis Hawthorn küll startida samuti esireast (kolmandalt kohalt), kuid seekord tema Ferrarist ei piisanud enamaks kui viimasele punktikohale. Ascari sai juba oma neljanda võidu ja maksimaalsest võimalikust punktisaagist lahutas teda vaid see, et tal oli mõnel rajal kiireim ring võtmata jäänud, nüüd pidi ta jagama kiireima ringi punkti lausa pooleks Gonzaleziga. Ascaril koos juba 33,5 (tegelikult isegi 36,5) punkti, Hawthornil 16, selleks, et tema maailmameistri tiitlit üldse veel nurjata, oleks Hawthorn pidanud võitma kõik ülejäänud etapid.

  • 1 Alberto Ascari ITA Ferrari 8+0,5
  • 2 Juan Manuel Fangio ARG Maserati 6
  • 3 Nino Farina ITA Ferrari 4
  • 4 José Froilán González ARG Maserati 3+0,5
  • 5 Mike Hawthorn GBR Ferrari 2

Seitsmes etapp: Saksamaa GP

Nürburgringil sai oma elu viimase etapivõidu 1950. aasta maailmameister Farina, kuid kuna Hawthorn jäi etapil kolmandaks, võis sel etapil katkestanud Ascari olla juba kindel, et tuleb teist aastat järjest maailmameistriks. 22,8-kilomeetrisel rajal tuli läbida 18 ringi. Muide, seda etappi oli publiku seas vaatamas ka hilisem Jaapani keiser Akihito, kes naasis kuninganna Elizabeth II kroonimiselt.

  • 1 Nino Farina ITA Ferrari 8
  • 2 Juan Manuel Fangio ARG Maserati 6
  • 3 Mike Hawthorn GBR Ferrari 4
  • 4 Felice Bonetto ITA Maserati 3
  • 5 Toulo de Graffenried SUI Maserati 2
  • Kiireim ring Alberto Ascari ITA Ferrari 1

Kaheksas etapp: Šveitsi GP

Bremgartenis nähti rajal Maserati asendusmehena ka sõjaeelsete aastate üht parimat Grand Prix-sõitjat Hermann Langi, kes suutis üldse esimese sakslasena ka F1 punktidele tulla. Ascari sai juba viienda võidu, kuid seekord täiendas seda ka lisapunkt kiireima ringi eest.

  • 1 Alberto Ascari ITA Ferrari 8+1
  • 2 Nino Farina ITA Ferrari 6
  • 3 Mike Hawthorn GBR Ferrari 4
  • 4 Juan Manuel Fangio ARG ja Felice Bonetto ITA Maserati kumbki 1.5
  • 5 Hermann Lang GER Maserati 2

Viimane etapp: Itaalia GP

Monzas peetud sõit oli ka viimane, kus sõideti F1-sarjas veel F-2-klassi masinatega. Fangio alustas teisena, aga lõpetas 80 ringi järel võitjana, samas kui Ascari sattus avariisse 79. ringil, kui viis esimest masinat kihutasid veel sama hästi kui kõrvuti. Gordini-mees korjas ära viimsena ripakile jäetud punktid.

  • 1 Juan Manuel Fangio ARG Maserati 8+1
  • 2 Nino Farina ITA Ferrari 6
  • 3 Luigi Villoresi ITA Ferrari 4
  • 4 Mike Hawthorn GBR Ferrari 3
  • 5 Maurice Trintignant FRA Gordini 2

Hooaja esikuuik 1953:

  • 1. ja maailmameister Alberto Ascari 34.5 (46.5)
  • 2. Juan Manuel Fangio 28 (29.5)
  • 3. Nino Farina 26 (32)
  • 4. Mike Hawthorn 19 (27)
  • 5. Luigi Villoresi 17
  • 6. José Froilán González 13.5 (14.5)

Sportautode MM

Muide, 1953. aastal peeti ka esimest korda sportautode maailmameistrivõitlused, kus võitjaks tuli Ferrari meeskond 27 (30) punktiga, jäädes napilt peale Jaguari 24 (28) punkti ees. Ka seal läks arvesse neli etappi, kokku seitsmest. Võitjad nendel etappidel on kohati F1-sarjast tuttavad:

  • 1. etapp 12 Hours of Sebring USA: Phil Walters ja John Fitch Cunningham (Chrysler C4-R)
  • 2. etapp Mille Miglia / Brescia-Rooma ITA: Giannino Marzotto ja Marco Crosara (Ferrari 340 MM)
  • 3. etapp 24 Hours of Le Mans /Circuit de la Sarthe FRA: Tony Rolt ja Duncan Hamilton (Jaguar C-Type)
  • 4. etapp 24 Hours de Spa / Circuit de Spa-Francorchamps BEL: Giuseppe Farina ja Mike Hawthorn (Ferrari 375 MM)
  • 5. etapp ADAC 1000km / Nürburgring GER: Alberto Ascari ja Giuseppe Farina (Ferrari 375 MM)
  • 6. etapp RAC Tourist Trophy / Dundrod GBR: Peter Collins ja Pat Griffith (Aston Martin DB3S)
  • 7. etapp Carrera Panamericana /Tuxtla Gutiérrez-Ciudad Juárez MEX: Juan Manuel Fangio ja Gino Bronzoni (Lancia D24)