Volvo on nüüd ametlikult Hiina autotootja
Volvo jääb siiski Volvoks ning mingit uut nime ega embleemi ega ka uut kontseptsiooni sellele vägisi peale kleepima ei hakata. Tehingu eelleping allkirjastati juba märtsis ning tehingu väärtus oli 1,8 miljardit dollarit. Enamiku rahast on Geely ka juba Fordi kontodele üle kandnud. Meenutagem, et Ford soetas Volvo 1999. aastal tervelt 6,5 miljardi dollari eest. Ettevõtte väärtus on seega langenud 72 %...
Igatahes jääb Ford siiski veel mõneks ajaks Volvole tehnilist tuge pakkuma, et üleminek liialt järsk ega majanduslikult hõre ei oleks. Tänu tollele tehingule saavad hiinlased aga ka osale Fordi tehnoloogiale lähemale, kuna Volvol on õigus mõnda asja nagu näiteks turvavarustuses kasutatavaid radarisüsteeme ja ka Fordi kahe siduriga PowerShift käigukasti teistega jagada.
Mis on Geelyl plaanis? Hiinlastele müüdud Volvolt oodatakse juba viie aasta pärast aastast müüginumbrit miljoni auto kandis. Selle saavutamiseks plaanitakse mitmeid suuremaid ja luksuslikumaid mudeleid, mis margi laiemalt populaarseks muudaks. Küllap need plaanid ka õnnestuvad, sest omapärasel kombel näitas Volvo just nüüd, vahetult enne maha müümist 2010. a. teises kvartalis 53 miljoni dollari suurust kasumit. 2009. a. II kvartalis toodeti samas 237 miljonit kahjumit.
Jälgi EkspressAuto uudiseid ja artikleid ka Twitteris!