Põhjuseks järjekordselt karmistuvad euronormid jõuallikatele ning hübriidajamite mitmed eelised diiselmootoritega võrreldes.

2017. aasta septembrist karmistuvad järjekordselt sõiduautode diiselmootoritele esitatavad keskkonnanõuded. Nagu võime uniooni keskkonnastrateegiast lugeda, ei jää see viimaseks kruvide pealekeeramiseks. Autotööstuse jaoks tähendab “puhtamate” diiselmootorite valmistamine aga suuri kulutusi. Mingist punktist alates muutub heitmekoguse vähendamise nimel võitlemine mõttetuks.

ESIMESENA JÄÄB DIISLIST ILMA TOYOTA YARIS

Toyota on – kas Volvo eeskujul või mitte – võtnud kuulda mõistuse häält ja asunud Euroopas diiselmootorite osas tagasi tõmbuma. Jaapani autogigandi jaoks ei saa see olema kuigi valulik üleminek, sest Toyotal on olemas rida efektiivseid hübriidajameid ning diiselmootoritega sõiduautode müük on suure osa mudelite puhul nagunii marginaalse tähtsusega.

Kõige tõenäolisemalt on Toyota Yaris esimene mudel, mille mootorivalikust diisel kaob – Yarise ostjatest alla kümne protsendi eelistavad diiselmootorit. Järgmisena võivad jaapanlased üle vaadata populaarse väike-keskklassi Aurise mootorivaliku. Sellele mudelile pakutakse bensiinimootorite kõrval korralikku hübriidajamit, mille müüginumbrid on järjekindlalt tõusujoonel.

Loomulikult on mudeleid, millele Toyota kohe hommepäev hübriidset varianti pakkuma ei hakka – Land Cruiseri ja Hiluxi mootorivalikusse jääb diisel alles. Kuna tegu pole tavapäraste sõiduautodega, siis on tootja otsus mõistetav.
Loe edasi siit