Tesla enda sõnul on nende Autopilot isesõitvate tehnoloogiate klassifitseerimise teisel tasemel – mis on põhimõtteliselt samaväärne adaptiivse püsikiirushoidja ja sõiduraja hoidmise süsteemiga varustatud autoga. Mitmed autotööstuse eksperdid, sealhulgas Fordi tegevjuht Mark Fields, usuvad, et Autopilot on isegi kolmanda taseme tehnoloogia.

See tähendab, et auto suudab teatud tingimustes kõikide juhtimisfunktsioonidega ise tegeleda, kuid rõhk on sõnadel “teatud tingimustes”. Juht peab siiski hoidma oma tähelepanu teel juhuks, kui midagi ootamatut juhtub, kuid kuni kõik sujub, suudab auto end õigel kursil ja kiirusel hoida.

Kuid just ootamatused võivad muutuda problemaatiliseks. Volvo kokkupõrgete vältimise ala vanem tehniline juht Trent Victor ütles: „See jätab mulje, et teeb rohkem, kui tegelikult teeb.“ „[Tesla Autopilot] on rohkem nagu järelevalveta hakatis.“ ("[Tesla's Autopilot] is more of an unsupervised wannabe.") Teisisõnu üritab Tesla luua pooleldi isesõitvat autot, mis näib isesõitvana.

Victori sõnul usub Volvo, et kolmanda taseme isesõitev tehnoloogia, kus juht peab olema hetkega valmis juhtimist üle võtma, ei ole turvaline ning seetõttu liigub Volvo kohe neljanda taseme juurde. Kuna juht on teoreetiliselt juhtimisest vaba, et tegeleda e-kirjadega või videot vaadata, usub ettevõte, et on ebarealistlik oodata, et juht oleks hetkega valmis juhtimist üle võtma nii, et isesõitev auto sealjuures turvaline oleks. „Meile on ettevõttena meie positsioon isesõitvate autode suhtes oluline. Soovime hoida asjad selgelt erinevad, et inimene teaks, kas ta on pool-isesõitvas või täiesti isesõitvas režiimis,“ ütles ta.

Volvo Drive Me isesõitev auto, mis jõuab järgmisel aastal avaliku pilootprojektini, ongi juba neljanda taseme isesõitev auto – see tähendab, et see mitte ainult ei sõida iseseisvalt mööda teed, vaid suudab toime tulla ükskõik millise ettetuleva situatsiooniga ilma inimsekkumiseta. Selle tulemusel ei pea inimene üldse juhtimisega tegelema. Kui midagi läheb valesti, suudab auto ise teeservale seisma jääda.
Loe edasi siit