Volvo elektriline isejuhtiv veoauto Vera sai ametliku töökoha

 (20)
Volvo elektriline isejuhtiv veoauto Vera sai ametliku töökoha
Selline näeb välja Vera - Göteburgi sadamas tööd saanud iseautoVolvo

Rootsis baseeruv autotootja Volvo Trucks teatas neljapäeval, et nende autonoomne elektriline veoauto on just tööd leidnud. Logistikahiid DFDS "palkas" Vera tööle Göteburgi sadamasse.

Juba möödunud aasta septembris esitles Volvo Trucks oma esimest elektrilist, online-ühenduses ning autonoomset logistikalahendust ehk veoautot, mis on välja töötatud täitma ühesuguseid korduvaid ülesandeid logistikakeskustes, tehastes ja sadamates.

Vera nimeline masin sobib sõitma lühikesi distantse ja transportima suuri kaubakoguseid väga täpselt. Nüüd on kontseptsioonist saanud tegelikkus ja Vera hakkab vedama konteinereid lühikesel distantsil DFDSi logistikakeskuse ja sadamaterminali vahel kiirusel kuni 40 km/h.

Autonoomne ehk isejuhtiv ehk robotveoauto Vera Volvo
Seotud lood:

Kui Volvo varasemad autonoomsed sõidukid näevad välja üsna tavalised, siis Vera-veoki välimus on kõike muud kui tavaline.

Selle futuristlik disain meenutab rohkem sportautot kui veokit, aga igal juhul ei jäta see võimalust kahte moodi aru saada - selles sõidukis juhti ei ole. Peamiselt on see suur hulk aju ja andureid, mõned mootorid ja akud.

Igatahes on see masin nüüd tööd saanud ja seda veel Volvo kodulinnas Göteburgis. Muide, sealsamas sadamapiirkonnas asub ka Volvo muuseum!

Verale annavad jõudu mootorid ja akupakid, mida ka Volvo elektriveokitel kasutatakse. Autonoomsed masinad suhtlevad teineteisega üle pilve ning seeläbi optimeeritakse liiklusvoogu. Nii püsib tööprotsess sujuvana, et ooteaegasid minimeerida.

See ongi Vera palkamise üks eesmärkidest - "Verade süsteem" peaks tagama selle, et kaupade vool on konstantne ja efektiivne.

Kuigi isejuhtivate sõidukite jaoks on linnaliiklus veel paras väljakutse, on autonoomsete sõidukite tehnoloogia siiski nii palju arenenud, et masina saab päriskasutusse panna nii nagu Volvo seda tegi, kusjuures osa Vera marsruudist kulgeb ka mööda avalikke teid.

Lühidalt tähendab see seda, et sõidukid suudavad järgida ette antud marsruute rahulikumates piirkondades ja saavad hakkama ka mõne ootamatu takistusega.

Vera esimene tööpäev ei ole veel teada. "Proovipäeval" on Vera juba käinud, aga enne päris ametlikku töö algust peab midagi veel natuke sättima.

Aga start on antud, see on esimene kord, kui autonoomne sõiduk inimjuhiga masina sellises töölõigus välja vahetab.