Volkswageni elektriautoplaanid on suured, seda tõestab nende suhtumine akudesse

 (22)
Volkswagen ID.Buzz elektrilise hipibuss. Volkswageni uus esindus Ülemistel
Volkswagen ID.Buzz elektriline "hipibuss" on üks ettevõtte ID sarja masinatest, mis tähistavad ettevõtte uut lähenemist elektriautoleFoto: Karin Kaljuläte

Elektriautode akud on suur probleem nii sõidukite ehitamisel kui utiliseerimisel: akutootmise maht on üleilmselt piiratud, mistõttu kõigile ei jagu ning vanade akude taas- ja uuskasutamisel astutakse alles esimesi samme. Volkswagen proovib näha tervikpilti ja rajab Salzgitteri tehasesse esimese akude taaskasutusüksuse.

Volkswageni tulevikuplaanides on elektrilistel sõidukitel kandev roll, esimesed täiselektrilised sõiduautod on kasutajate käeulatusse jõudmas juba tänavu. Tarbesõidukite osas on asi veelgi kaugemal: e-Crafterid teevad testisõite Eestigi teedel.

Saksa autotootja püüab näha metsa puude taga ning käsitleda elektriautode tootmist kui tervikut. See on vaade kogu protsessile ideeautodest reaalsete sõidukiteni, mis hõlmab tootmist, müüki, müügijärgset teenindust kuni taaskasutuseni välja.

Kuna elektriautode akud on keskkonna mõttes algusest lõpuni suur probleem, tuleks nende tootmisel vältida näiteks lapstööjõu kasutamist ning akude elutsükli lõpus need võimalikult algosakesteks laiali lammutada. Et sõnadel oleks kaal, rajab Volkswagen Salzgitteri tehasesse Saksamaal esimest akude taaskasutusüksust.

Ohtlikust jäätmest toormeallikaks

Elektriauto akupakk koosneb suurest hulgast akuelementidest ja ulatub üle kogu elektrisõiduki põranda telgedevahelise pinna.

Aku lööb elektriauto hinna üles ja võtab kõvasti ruumi. Elukaare lõpus on akust saanud ohtlik jääde, mis on tõsine keskkonnaprobleem. Volkswagen usub, et ohtlik jääde võib tegelikkuses olla väärtuslik toormeallikas.

Seotud lood:

Akude taaskasutusvõimaluste leidmisega tegelevate inseneride eesmärgiks ongi tuua neis sisalduv tooraine tagasi tootmisahelasse.

“Oleme juba kümme aastat tegelnud tooraine taaskasutusvõimaluste uurimisega. Niisuguste toorainete hulka kuuluvad peamiselt koobalt, liitium, mangaan ja nikkel,” selgitas VAG tehnilise planeerimise juht Thomas Tiedje.

Nende materjalide taaskasutamine on oluline ka keskkonnahoiu põhjustel, aidates vähendada tootmise süsinikujalajälge.

Volkswagen Grupis on olemas jätkusuutliku akutootmise oskusteave ja selle pideva edasiarendamisega tegelemine on iseneride igapäevatöö.

Braunschweigi komponenditehas on juba elektriajastuks valmis. Esimesed jõuallikad I.D. elektrisõidukite mudeliperele väljuvad tootmisliinidelt juba selle aasta lõpus.

Volkswagen hakkab ise akusid tootma

Toodetud akud tarnitakse koostetehastesse, esialgu peamiselt Zwickausse, kus 2019. aasta lõpus algab I.D. mudelite tootmine.

Akudega varustatakse ka järgmised selle sarja mudelid: SUV I.D. CROZZ, sedaan I.D. VIZZION ja stiilne minibuss I.D. BUZZ.

Maailma akutootmisest lõviosa on Hiina ja Korea tehaste käes, ainsana autotootjatest suudavad oma tooteid varustada Tesla ja Nissan. Seega ei jää VAG-il oma suurejooneliste plaanidega muud üle, kui leida moodus ise akusid tootma hakata.

Loe edasi Acceleristast!