Viimati kinnitati VW embleem kastiautole 1980. aastal, mil nägi ilmavalgust Golf I baasil loodud pisike pikap. Kolm aastakümmet hiljem on Volkswagen aga jõudu ja julgust kogunud ning on tegelikult maailma suurima autotootjana lausa häbisõõrist väljumas - kuna nii kõval tegijal ei tohiks taoline levinud sõidukitüüp küll mudelivalikust puududa.

Ametlikelt fotodelt on näha, et Amarok on korralik võimas kastiauto nagu neid turul seni päris palju teisigi on olnud. Selle nina on VW hetketrendi arvestades kandiline ning nurgad teravad. Varitseva silmavaate annavad sisemiste suunatuledega killustatud esilaternad.

Kasti võtab 5,25 m pikk Amarok terve tonni kaupa ning suudab vedada kuni 2,5 tonni kaaluvat objekti. Seda sel juhul kui jõuallikaks on 2-liitrine neljasilindriline ühisanumturbodiisel, mis arendab 163 hj ja 400 Nm, tarbib keskmiselt 7,8 l/100 km ning emiteerib 206 g CO2/km.

Valida saab aga ka veel väiksema diisli, mis pakub 122 hj ja 340 Nm, tarbib vaid 7,6 l/100km ning saastab 199 g CO2/km, mis on nii suurte nelikveoliste seas esmakordne saavutus. Olemas on ka otsesissepritsega bensiinimootor.