Uuringu tulemusena elektrifitseeriti Crafteri populaarseim, keskmise suurusega (ligi kuuemeetrine) esiveoline modifikatsioon.
On reaalsus, et Euroopa metropolides kavandatakse linnasüdamesse pääsemiseks üha uusi takistusi ning elektrikaubik võib seal olla ainus võimalus kauba transpordiks.
Lennujaamades kasutamist õhutab aga kulutulena leviv flyskam ehk lennuhäbi ja lennufirmad on valmis pea kõigeks, et end veidigi rohelisemana näidata.
Reaalsus on ka see, et Eestis testib kolme kuu vältel e-Crafterit DPD Eesti ning ühtlasi küsitleb Volkswagen kaubaveoga tegelevaid ettevõtteid, et selgitada välja särtsukaubiku kasutuselevõtu potentsiaali.
Suure kerega e-Golf
Arvestades, et populaarsust kaotav 150-kilomeetrise sõiduraadiusega e-Golf endale järeltulijat ei saa ja uue põlvkonna Golf tuleb üksnes sisepõlemismootoriga, elab e-Golf e-Crafteris edasi ilmselt kauem, kui algses kestas. VAG-i elektriautod ehitatakse edaspidi uuele platvormile.
Lisame siia juba e-Golfilt tuttavad faktid: 35,8 kWh aku, kuni 100 kW mootor, maksimaalne pöördemoment on piiratud 290 Nm.
e-Crafteri maksimumkiirus on piiratud 90 km/h-ni, üle selle muutub õhutakistus ning seeläbi energiatarve lihtsalt liiga suureks.
CCS (Combined Charging System) kiirlaadijas saab e-Crafteri aku 80% täis kolmveerand tunniga (45 min) – paraku Eestis leidub selliseid kiirlaadimisjaamu peamiselt vaid Tartus.
Eeldatavasti paigaldavad ettevõtted, kes e-Crafteri soetavad, omale n-ö kodulaadija. Kui kasutada 7,2 kW AC laadijat, saab aku täis viie ja poole tunniga, tavalisest seinakontaktist kümne ampriga laadides kulub umbes 14 tundi.
Edasi loe lugu SIIT