Ajal, mil Euroopas kroogivad autosõud end koomale, sest võtmetähtsusega tootjad ei viitsi enam kohale tulla vaid leiavad muid võimalusi uudismudelitele tähelepanu tõmmata, kasvab Shanghai järjest suuremaks.

Hiina autoturg on otsatult suur ning kiire kasvutempoga, 2018. aastal müüdi rohkem kui 28 miljonit sõidukit ja see on isegi kehv tulemus, sest majanduses on olnud tagasilööke.

Tootjad peavad pingutama, et ostjate tähelepanu võita. Hiinlased armastavad maasturilaadseid tooteid, neid võib ilmselt lõputult toota ja ikka nõutakse juurde. Kaubaks lähevad nii kompaktsemad linnadžiibid kui suured ja nooblid kõikjalsõitjad.

Maasturitaoliste tihe rivi üksi ei pruugi edu tuua: võidab see, kellel on mootorikatte alla panna elektriajam. Nii hübriidmootoriga kui täiselektrilised sõidukid on hiinlaste huvikeskmes, sest karmid saastenormid muudavad autoga suurlinnades liikumise sisuliselt võimatuks.

Lisaks maasturit meenutavatele sõidukitele on hinnas superautod, luksuslikud sportautod, aga ka väikesed linnaautod… ühesõnaga kõik, mis liigub. Hiinas leidub kindlasti ostja mistahes toredale autole.

Valisime 18. Shanghai autonäituselt viis lemmikut, millega tahaks Euroopaski sõita. Vähemalt kahe mudeli puhul pole teada, kas need kunagi ka meile jõuavad, ühte aga valmistatakse vaid loetud eksemplarid, selle nägemiseks tuleb kinno minna.

Vaata valikut Accelerista viiest lemmikust SIIT