Viis kõige halvemini müünud automudelit üldse

 (80)
Viis kõige halvemini müünud automudelit üldse
Foto: REUTERS

Tõsisem autohuviline oskab nimetada eduka läbimüügiga või muidu häid automudeleid ilmselt peast. Mis oleks aga viis eriti viletsalt müünud autot ajaloos?

Sellele küsimusele leidsime vastuse saidi The Week vahendusel.

(Artikkel seda ei täpsusta, aga võime eeldada, et silmas on peetud läbimüüki USAs, mitte terves maailmas. Sellest lähtuvalt ka mudelinimed, mis on riigiti vahel veidi erinevad.)

Mainin veel, et ülalolev foto on puhtalt illustratiivne - et lugeja ei arvaks ühtegi mudelit kohe ära. See oleks ju igav.

5) Viiendal kohal on Cadillac Catera (2001, müüdud 9764 eksemplari), mis valmis sihiga stagneerunud kaubamärk Cadillac nooremale rahvale kuidagi isuäratavaks muuta.

Foto: Wikipedia (vabakasutuseks)
Seotud lood:

Püüet saatsid paraku tobe reklaamikampaania (The Caddy that zigs: mida paganat?), sh järgnev reklaamklipp Cindy Crawfordiga, kelle relevantsus noorte seas oli selleks ajaks juba kaheldav.

4) Neljandal kohal on Pontiac Aztek (2005, müüdud 5020 eksemplari).

Foto: Wikipedia (vabakasutuseks)

Noorele aktiivse elustiiliga juhile suunatud Aztek sai levinud hüüdnimeks Koledaim auto, mis eales loodud.

TIME'i ajakirjanik ütleb, et ei unusta, kuidas publik õhku ahmis, kui GM seda mudelit Detroiti automessil esmaesitles. "See auto ei saanuks olla rohkem koheselt vihatud isegi laubale tätoveeritud haakristiga!"

Üks GMi esindaja olla Bloombergi andmetel öelnud, et Aztekile "rohelise tule" andja saaks firmast kohe kinga, kui keegi võtaks selle patu enda kanda.

3) Kolmandal kohal on Yugo GV (1991, müüdud alla 4000 eksemplari).

Foto: Wikipedia (vabakasutuseks)

Raadiojaama NPR autoteemaline jutusaade Car nimetas seda "aastatuhande halvimaks autoks" ja Yugo GV kuulub ka paljudesse teistesse sarnastesse pingeridadesse või nimekirjadesse.

Põhiprobleemi võtab kokku üks lugu 1989. aastast, mis sai (USA) meedias tollal palju tähelepanu.

Nimelt, GVd juhtinud inimene tõmbus Mackinaci sillal Michiganis liiklusest kõrvale ja tugev tuul puhus sõiduki lihtsalt üle serva. Juht hukkus ja kaks aastat hiljem lõpetati ka GV tootmine.

2) Teisel kohal on Edsel (1960, müüdud 2848 eksemplari).

Foto: Wikipedia (vabakasutuseks)

Ford püüdis pakkuda Edseliga konkurentsi GMi keskmise suurusega autodele ja sünnitas hoopis ühe suurima läbikukkumise autoajaloos.

Ülestiliseeritud, ülehaibitud ja liiga kallis Edsel on muutunud inglise slängisõnaks millegi kohta, mis on teoorias ideaalne, aga päriselus masendav feil.

1) Ja läbikukkunuim mudel üldse on Studebaker Wagonaire (1963, müüdi 940 eksemplari).

Foto: Wikipedia (vabakasutuseks)

Pealt lahtikäiv pikap (station wagon convertible) paistis silma sellega, et katuse pidi eemaldama ette-, mitte tahapoole.

Esimesed ostjad said lisaks "meeldiva üllatuse" lekkiva katuse näol, mille parandamine õnnestus tootjal tagantjärele ainult osaliselt.

Üsna ruttu tekkis võimalus tellida ka korraliku katusega varianti, kuid see ei käinud lahti. Uuema variandi saamiseks pidi Wagonaire'i soetaja edasimüüjatega ka spetsiaalselt kokku leppima. Studebaker ei nimetanud seda eraldi tooteks.