Ettevõttel on kavas ka 2030. aastaks jõuda olukorda, kus elektrifitseeritud oleks 2/3 kogu üleilmsest mudelivalikust. Hetkel on Honda mudelivalikust hübriid- või elektriautosid vähem kui 10 protsenti.

Euroopa Liidu emissioonieesmärgid näevad ette, et 95% protsenti kõigist autodest emiteeriks 95 grammi süsinikku kilomeetri kohta või vähem. Hetkel on üleliiduline keskmine 102,5 grammi. 95 grammi normile peavad vastama kõik 2021. aastast turule tulevad autod, mis ongi paljud tootjad pannud vaatama hübriidide ja elektriautode poole.

Honda esindajate sõnul on otsuste taga just needsamad karmistuvad emissiooninõuded, kuid ka diiselautode üha vähenev nõudlus. Viimasega seoses on autotootja sulgemas ka tehaseid, näiteks anti veebruaris teada, et 2021. aastal suletakse Ühendkuningriigis asuv autotehas, mille tagajärjel kaotab töö vähemalt 3500 inimest.

Lisaks sellele on Honda koomale tõmbamas enda üldist mudelivalikut, 2025. aastal pakutaks vaid kolmandikku nendest mudelitest, mis hetkel klientidele saadaval on. See võimaldab ettevõtte esindajate sõnul üleilmseid tootmiskulusid kümnendiku võrra vähendada ning investeerida see raha teadus- ja arendustegevusse.

Ka mitmed teised autotootjad on üha enam sisepõlemismootoreid kõrvale jätmas, näiteks on Euroopa üks suurimaid autotootjaid Volkswagen samuti teada andnud, et juba 2025. aastaks tuuakse turule üle 30 uue elektriautomudeli, millest esimesi juba ka näidatud on.

Kuna Volkswagen Gruppi kuuluvad ka Audi, Porsche, Škoda jt suured Euroopa autobrändid, on ka nende puhul ilmselt sarnast trendi oodata. Näiteks Porsche on esimese täiselektrilise Taycani juba ka turule toonud.