Kui Fiat 500 on armas, siis Topolino (itaalia keeles — „hiireke“) on juba tõeliselt nunnu autokene.

Kuna pisiliikurite turule on peagi paiskumas VW Up! ja Toyota iQ, ei näinud Fiat ka põhjust, miks ta ei peaks edukalt Fiat 500 poolt sisse sõidetud teele veel üht sõidurada lisama.

Nagu pika ajalooga autotootjate eeliseks ikka on olnud, ei pidanud Fiat hakkama endale selleks täiesti uut nime ja imidžit välja töötama. Vana 500 oli tootmises aastatel 1957-75, oli 3 cm vähem kui kolm meetrit pikk ja kaalus ühe kilo alla poole tonni.

Sageli nimetatakse 500 revolutsiooniliseks, igal juhul aga legendaarseks sõidukiks. Mis toimus aga enne aastat 1957?

Justnimelt — siis pakuti 500 eellasena sõidukit nimega Topolino, mida toodeti 1936-1955. Seda tagaveolist 569-kuupsentimeetrise neljasilinrilise mootoriga mikroautot müüdi pealt pool miljonit eksemplari. Terve tootmisperioodi jooksul oli see üks maailma pisemaid autosid.

Uus Topolino jagab platvormi Panda ja 500ga, ent on neist mõlemast veelgi lühem, rünnates Smart ForTwo domineeritavat klassi.

Viimasest on Topolino esialgsete piltide peal küll palju sümpaatsem ja sõiduautolikum. Topolino ei jäta endast linnakäru või abisõiduki muljet nagu Smart ForTwo kohta võiks kriitiliselt arvata.

Uskumatu 3,2-meetrise kogupikkuse juures, mis on uuest 500st suisa 35 cm ja vanast Topolinost 5 cm vähem, lubatakse Topolinosse ikkagi istmeid neljale inimesele. Vähemalt neljale itaallasele! Samas on Toyota iQ pikkus 5 cm lühemgi.

Topolinot on nähtud juba poolikusse Panda-keresse pakituna tänavail testitamas. Räägitakse ka miniautode turvamuredest. Topolino peaks muutma eriti kindlaks keeruline ruumilistest elementidest konstruktsioon, mis tagab sõitjatele kõrgetasemelise kaitstuse.

Kui 500 oli kaua oodatud ja üllatavalt hea ning kena väikeauto, siis Topolino näib tulevat sama hea või paremgi miniautoke.

Turule paiskuvad hiirekesed kuuldavasti 2010. a. ning neid hakatakse tootma Serbias Kragujevacis endises Yugo-Zastava tehases, kus koostati sotsialismiperioodil agaralt Fiatidel põhinevaid rahvasõidukeid.