Kontakt asjalikkusega säilib. Teinekord tugevalt, siis aga vaid vaevu, peaaegu. Et oleks lõbusam ja autod ärkaksid ajakirja tervelt 164 leheküljel igakuiselt rohkem ellu kui need eesti keeles senimaani iial teinud on!

Kõik autoajakirjanduse klassikalised olümpiaalad on TopGear Eesti lehekülgedel esindatud. Ja mugavasti eestindatud. Tõlgitud eesti keelde ja tehtud meile kõigile lobedalt arusaadavaks. Erakordsetest superautotestidest vapustava pildimaterjaliga reisikirjade, kentsakate katsetuste ja kasulike proovisõidulugudeni välja. Top Gear pole nüüdsest enam miskit kauget, kättesaamatut ja võõrkeelset. Top Gear on tänasest siin, Eestis ja eesti keeles. Ning kui ajakirja lugema asud, võid ka iseennast auga täisväärtusliku Top Geari perekonna liikmena tunda. Osana Top Geari maailmast. See on ühelt poolt suur au. Teiselt poolt aga lihtsalt lõbus ja kasulik.

Jeremy Clarkson, Richard Hammond, James May ja Stig – nende tuntus ulatub kaugelt suuremale pinnale kui pelk automaailm. Neid teatakse ja neile elatakse kaasa ka lasteaedades, haiglates, kirikutes ja lõbumajades. Need neli nime koos Top Geari brändiga on sama kuulsad kui Michael Jackson, Coca-Cola, General Motors ja Skype. Clarkson, Hammond ja May võtavad iga TopGear Eesti veergudel regulaarselt sõna. Nii kolumnistidena kui ka teistes rubriikides. Näiteks Hammondil on au igas ajakirjas ühe tõeliselt hingemineva lähiajaloo autoklassikuga kihutada. Kogeda aja muutumist omal nahal. James May aga üritab oma lemmikteemasid – keerulisi ja üksikasjalisi – siililegi selgeks teha, esinedes koomiksikangelasena sarjas Kõrtsigiid.

Ajakirja lugedes võid end auga täisväärtusliku Top Geari perekonna liikmena tunda!

Top Geari telesaadet vaatab meie koduplaneedil kokku tervelt 350 miljonit inimest. See on terve maailma kõige vaadatum telesaade. Teiste asustatud planeetide kohta andmed täna puuduvad. Kuulus kolmik Clarkson, Hammond & May ühes salapärase Stigiga tegelevad paljukiidetud automeelelahutusega praeguses vormis alates 2001. aastast ehk enam kui kümme aastat. TopGeari telesaade ise on aga aastakümneid vanem. Ajakiri TopGear hakkas ilmuma 1993. aastal ning 2012. aasta märtsist ehk nüüdsest on Eesti juba 30. riik, kus ilmub emakeelne TopGear. Napilt paar nädalat varem said kodukeelse TopGeari ka lätlased, Leedus õitseb žurnaal juba pealt pool aastat.

TopGear Eesti on kõige mahukam ajakiri, mis Eestis ilmub. See on alati vähemalt 164 lehekülge paks, sisaldades kaks kolmandikku tõlkematerjali, sh Clarksonit, Hammondit ja Mayd, ning kolmandiku Eestis ja eestlaste kirjutatud lugusid, kus autod meie tingimustes ringi veerevad, tikitavad ja kükitavad ning poseerivad meile kõigile tuttavate, aga ka seniavastamata põnevate maarjamaiste paikade foonil. Ajakiri pole telesaate reportaaž ega selle mingit moodi kataloog. Kõik, mis ajakirja sünnib, kogetakse, kirjutatakse ja pildistatakse spetsiaalselt ajakirja tarvis.

Avanumbris stardime muuhulgas Volkswageni esimese pikapiga Amarok Eestimaale ekvaatorit (!) joonistama ja vastame elektriautode teema suhtes hellaks aetud kaaskodanikke hetkel enim huvitavale autoalasele küsimusele – kui kaugele saab ühe särtsusõidukiga ikkagi meie talvistes tingimustes sõita? Katsejäneseks ainus tõeline elektriauto Nissan LEAF. Oluline on ka TopGear Eesti panus Top Geari Garaaži, kus tegeletakse pikaajaliste proovisõitudega. Uurime näiteks, kas pisike Kia Picanto kahekümnekraadises pakases ja paksus lumes uinuval maal end õigustab või jääb meie kliimale alla ning vaatame järele, kas B-klassi Mercedes on tõesti ainuke luksuslik mahtuniversaal.

Top Gear on Eestis nüüdsest kõigutamatult kohal. Paremini ja mugavamalt kui kunagi varem. Ent mis peamine – Eesti on nüüd osa Top Gearist! Laikige TopGear Eestit Facebookis ja tellige kindlasti ajakiri. Siis saate vanas rahas vaid 500 krooni eest enam kui 1600 lehekülge Top Geari - see on ikka julmalt palju sisu. Head lugemist!

*Sellest videost meenuta, mis asi on see avalõigus viidatud buzkaši: