Uuringu kohaselt on inimestel kõige enam probleeme meelelahutussüsteemidega - juhtidelt välja peilitud kümnest kõige probleemsemast autoga seotud murest olid enam kui pooled seotud just masinas peituvate nutikate süsteemidega.

Kokku peeti juba viiendat aastat toimunud uuringu raames arvestust 177 erineva probleemi üle, mis jagunesid kaheksasse suuremasse kategooriasse:

  • sõiduki välimus
  • sõidukogemus
  • juhtkangid ja lisaekraanid (FCD)
  • audio-, kommunikatsiooni- ja meelelahutusseadmed (ACEN)
  • istmed
  • kütte-, jahutus- ja õhutussüsteemid (HVAC)
  • auto interjöör
  • mootorit ja käigukasti puudutav


Arvestust peeti probleemide kaupa ning ühikuks oli probleeme 100 sõiduki kohta (PP100) - mida vähem oli probleeme, seda töökindlam oli auto.

Kõigis kategooriates töökindlamaks

Nagu öeldud, oli kõige rohkem probleeme just meelelahutussüsteemidega, millega 100 auto kohta esines probleeme keskmiselt 17 autol. Kuigi olukord paranes eelmise aastaga võrreldes, ütlesid siiski mitmed juhid, et nende masinatel on bluetoothi, kõnetuvastuse, navigatsioonisüsteemide ja antennileviga muresid.

Üldine trend oli aga see, et mured vähenesid pea kõikides kategooriates, mis tähendab, et meie autod on muutumas üha töökindlamaks - ainus kategooria, kus probleemid võrreldes eelmise aastaga kasvasid, olid istmed.

Juhtide arvates olid aga kõige tähelepanuväärsemad ja olulisemad autodel esinevad mootoriprobleemid ning just seda peeti peamiseks põhjuseks, miks tulevikus mingit konkreetset autot enam ei osteta - autodel, millel esines mootoriprobleeme, olid juhid tulevikus 12 protsenti vähem altimad sama marki ka tulevikus ostma.

Üllataval kombel ei kehti see aga hübriid- ja elektriautode puhul, mille omanikud küll kurtsid rohkemate murede üle kui sisepõlemismootoriga masinate omanikud, kuid tõdesid, et kui uuesti auto ostmiseks läheks, ostaksid nad suure tõenäosusega sama marki masina. Eriti tähelepanuväärsed olid hübriidide- ja elektrisõidukite probleemid multimeediasüsteemide, istmete ja mootorite kategoorias.

Mis on kõige töökindlam mark ja mudel?

Lisaks sellele, et üldiselt autoomanike rõõme ja muresid kaardistada, uuriti ka välja, millised on kõige murevabamad brändid. Selgus, et nn premium-brände võib esikümnest tikutulega taga otsida.

Kõige töökindlamaid autosid toodab hoopis Peugeot (77 PP100), millele järgnevad Škoda (88 PP100) ja Hyundai (90 PP100).

Premium-markidest on kõige kõrgemal kohal Volvo (106 PP100) ja Mercedes-Benz (136 PP100), kuid esikümme koosneb pea täielikult mahutootjatest.

Uuringus käsitletud autode täielik edetabel on järgnev:

  1. Peugeot (77 PP100)
  2. Škoda (88 PP100)
  3. Hyundai (90 PP100)
  4. Nissan (94 PP100)
  5. Suzuki (94 PP100)
  6. Vauxhall (Opel) (95 PP100)
  7. Kia (101 PP100)
  8. MINI (103 PP100)
  9. Ford (104 PP100)
  10. Volvo (106 PP100)
  11. Honda (109 PP100)
  12. Volkswagen (113 PP100)
  13. Dacia (114 PP100)
  14. Seat (117 PP100)
  15. Mazda (122 PP100)
  16. Renault (122 PP100)
  17. Citroen (126 PP100)
  18. Toyota (134 PP100)
  19. Mercedes-Benz (136 PP100)
  20. Land Rover (142 PP100)
  21. Jaguar (159 PP100)
  22. Audi (167 PP100)
  23. Fiat (173 PP100)
  24. BMW (181 PP100)


Lisaks sellele toodi võitjad välja ka erinevates segmentides:

  • Parim linnaauto - Volkswagen UP!
  • Parim keskklassiauto - Opel Insignia
  • Parim kompaktauto - Škoda Octavia
  • Parim minibuss - Ford C-Max
  • Parim linnamaastur - Volkswagen Tiguan
  • Parim väikeauto - Peugeot 208
  • Parim luksusauto - Mercedes-Benz E-klass
  • Parim väikemaastur - Opel Mokka