Varakevadel teele asudes arvesta vesiliu ja musta jääga

 (6)
Varakevadel teele asudes arvesta vesiliu ja musta jääga
YouTube

Tärkav kevad ja soojemad õhutemperatuurid muudavad teeolud küll paremaks, kuid autojuhid peavad arvestama teedele tekkiva vesiliu ja musta jääga.

Sulailmaga kaasnevad märjad teepinnad kujutavad endast olulist vesiliu ohtu ehk haardumise kadumist rehvi ja teepinna vahel paikneva veekihi tõttu. „Vesiliug toimib järgneval viisil: pöörlev ratas puutub rehvi all kokku suurema hulga veega, kui see suudab kõrvale juhtida ning tekitab siis külglibisemist. Kulunud rehvid, suur kiirus ja vee rohkus sõiduteel suurendavad külglibisemisse sattumise tõenäosust veelgi,” selgitab Renault’ sõidukooli juhataja Zbigniew Wesel.

Vesiliug tekib, kui auto tagumine ots läheb külglibisemisse ning rool muutub ootamatult kergeks (st rattaid on väga lihtne juhtida). Tähtis on võimalikult vähe rooli mis tahes suunas keerata, vältida äkkpidurdusi ja mitte anda gaasi. „Kui tuleb pidurdada ja auto ei ole ABS-piduritega varustatud, peaks seda tegema õrnalt, kasutades katkendliku pidurdamise meetodit,” soovitavad Renault’ sõidukooli juhendajad.

Teed katva veekihiga kaasneb üks oht veel: see peidab ka kõige sügavamad löökaugud, mille arv talvekülmade järel oluliselt kasvab.

Seotud lood:

Autojuhid peaksid arvestama ka musta jääga, mis tekib teepinnale varakevadistel hommikutel ja öösel. Must jää ei ole mitte must, vaid nähtamatu õhuke külmunud veekiht. Sõitjale on märk sellest, et tee on musta jääga kaetud, jällegi „kerge” rool ning rehvide ja teepinna kokkupuutumisel tekkiva heli puudumine. Sellisel juhul võib nii pidurdamine kui ka äkiliste kõrvalepõigete sooritamine olla ohtlik.
Renault’ sõidukooli juhendajad rõhutavad, et sula ajal tuleks eessõitjatega hoida tavalisest suuremat pikivahet ja valida kiirus vastavalt ümbritsevatele tingimustele.

Renault' sõidukool

Renault’ brändi all tegutsev sõidukool on maailma esimene sõidutehnika täiustamise kool, mis pakub kursusi nii era- kui ka äriklientidele, spetsiaalprogrammi kuller- ja transpordiautode juhtidele, ohutu liiklemisega seotud teenuseid (sh linnasõiduks vajalikud tehnikad, terviklikud autopargi auditid, ökonoomse sõidu kursused, psühholoogia-alased loengud ja liiklusohutus maanteedel). Samuti on teenuste hulgas esmaabitreeningud. Kooli käsutuses on 50 000 m² suurune maa-ala, kus on olemas erinevad sõiduõpetuseks vajalikud rajad ja trajektoorid.

Renault’ sõidukool on liiklusohutusorganisatsiooni Road Safety Partnership ning Poola autoassotsiatsiooni liige. Lisainformatsioon: www.szkolajazdyrenault.pl/english/.

Võrdluseks üks kokkuvõte libisemistest: