Vanman'i elu: kui õlitaseme hoiatustuli teeb trikke ja rikub öö

 (12)
<em>Vanman</em>'i elu: kui õlitaseme hoiatustuli teeb trikke ja rikub öö
Foto: Accelerista.com

Murphy üks kirjutamata seadustest ütleb, et auto armatuuris hakkavad punased ja kollased tuled vilkuma alati kõige ebasobivamal hetkel. Uku Tampere kirjutab, kuidas ta pidi öisel Poola kiirteel ruttu peatuskoha otsima, sest VW Crafteril süttis õlitaseme hoiatustuli.

Viimane asi, mida keegi keset ööd Varssavi juures Inglismaa poole sõites näha tahab, on auto armatuuris süttiv hoiatustuli ja infokastike, mis teatab, et õli tase on liiga kõrge.

Kõik õliga seotud hoiatused on sellised, mille peale üle reageerida ei ole võimalik. Nii jäingi esimesel võimalusel seisma, tegin kõne VW 24h infoliinile ja sain vastuseks, et kuniks tuli on kollane, võib sõitu jätkata. Kolm tuhat kilomeetrit hiljem on probleem justkui nõiaväel kadunud. Kuidas see võimalik on?

VW grupi autode õlikulu müsteeriumid

Palju räägitakse VAG autode õlikulust. Internet on täis lugusid, kuidas keegi kallab 10 000 km jooksul liitri peale ja ma võin sellele loole omast kogemusest anda topeltkinnituse.

Nimelt seesama VW Crafter, mis on minu praeguse Vanman'i elu algus ja ots, tarbis 100 000 km tagasi umbes 2 liitrit mootoriõli 10 000 km kohta. Huvitavaks teeb asja see, et esinduse sõnul on see kulu (veel) normi piires – muretsemiseks ei ole seega põhjust, kallad aga peale ja elu läheb edasi.

Praegu ma enam õli aga lisama ei pea! Jälle üks müstiline "tuleb-läheb" probleem!? Ei, vaid teadlik ravi: ma ei lase ühelgi hooldusvälbal minna üle 15-20 000 kilomeetri tavapärase 30- 40 000 km asemel.

Seotud lood:

Ka olen muutnud oma sõidustiili rahulikumaks. Crafteri läbisõit on nüüdseks 165 000 km ja õli "peale valamise" muret ei ole. Otse vastupidi, auto "toodab" aeg-ajalt õli juurde!

Õlitaset ei tohi varda pealt vaadata!

Kui Crafteri läbisõit jõudis 160 000 kilomeetrini, lasin õli vahetada, sest eelmisest hooldusest oli möödunud 20 000 km.

Õlivahetust teostanud meister rääkis, kuidas VW uutel diiselmootoritel ei tohi õli vahetamisel või lisamisel taset varda järgi maksimaalseks panna. Olen seda varasemalt ise täheldanud, kui esindusest hooldusest tulnud auto õlitase on pigem madal kui kõrge.

Kuna me õlivahetuse ajal ohjeldamatult jutustasime, sai kallatud korralikult kurguni, aga kuna ma algusaegadel usinalt Crafterile õli juurde valama pidin ja ikka maksimumini valasin, siis ei osanud selles probleemi näha – ma kuulun sellesse koolkonda, kus õli olgu pigem rohkem kui vähem.

Asusin rahuliku südamega üle 12 000 km pikkusele reisile. Esimesed 2500 km kulgesid täiesti probleemivabalt ning olles tankinud Leedus paagi täis, jõudsin vaikselt veokite taga ökonoomitades Varssavisse.

Loe täisteksti saidil Accelerista.com.