Vägev ajalugu: 26 aastat turul olnud Toyota RAV4 on müüdud üle 10 miljoni

 (13)
Vägev ajalugu: 26 aastat turul olnud Toyota RAV4 on müüdud üle 10 miljoni
Toyota RAV4Toyota pressroom

Toyota RAV4 on aastaid juhtinud Baltimaade SUV-segmendi müügitabeleid, ja on populaarseima linnadžiibi nime auga välja teeninud. Kolm Balti riiki on aga tilgake meres: 26 aastaga on müüdud kogu maailmas üle 10 miljoni RAV4! Eesti Vabariik taasiseseisvus 1991. aastal, seega mäletavad (ja ehk on omanudki) meist paljud RAV4 põlvkondi: vägeva 10 miljoni verstaposti juures on õige aeg natuke nostalgitseda ja seda toredat sõidukit läbi aegade meenutada.

2020. aasta veebruar läheb autoajalikku kui üks järjekordne “kümne miljoni kuu”: sedakorda tähistab suure teetähise täitumist maailma üks populaarsemaid linnadžiipe, Toyota RAV4. “Maailma esimesest maailma parimaks” – nii võikski päevakangelase rohkem kui veerand sajandit väldanud teekonna lühidalt kokku võtta.

Jaapani autotootja Toyota jaoks on tegu kahtlemata olulise sündmusega, sest kunagi varem pole ükski SUV niisuguse müügitulemuseni jõudnud.

Edasi saab minna vaid põnevamaks: Toyota aegade müüduim mudel on olnud loomulikult Corolla, mille poolesajandat juubelit tähistasime 2016. aastal ning mille puhul tõenäoliselt näeme peagi ära päeva, mil täitub 50 mln müügitähis.

Seotud lood:

Ainuüksi tänavu on esimese kahe kuuga müüdi ligi 185 000 Corollat (Focus2move), ja üldarvestuses oli see planeedil müüduim auto. RAV4 on samadel andmetel maailma mastaabis kolmandal kohal: kahe kuuga 135 000 autot!

Kui RAV4 sarnaselt legendaarsele Corollale jõuab 12. ja miks mitte ka 20. mudelipõlvkonnani, siis poleks ime, kui SUV mõnel aastal müüginumbrite poolest isegi auväärsest sugulasest ettepoole kihutaks – maasturilaadsete ajastu kestab ja inimeste kiindumus kõrgendatud linnaautodesse ei näi vähenevat vaid üha kasvavat.

SUV-de eduloosse usub ka Toyota, mis toob veel tänavu tootevalikusse superkompaktse Yarisel põhineva krossoveri, ja selle sammuga kinnistab veelgi segmendis pioneerimist – nimelt loetakse 26 aasta eest tootmisse jõudnud Toyota RAV4 üldse kõige esimeseks moodsa linnamaasturi kriteeriumidele vastavaks sõiduvahendiks.

Seni olid kompaktmaasturid (sh venelaste Niva) ikka pigem nagu maasturid: küll väiksemad ent ikkagi nelikveolised ja askeetlikud.

Toyota tuli ja muutis paradigmat jõuliselt, RAV4st sai muuhulgas õrnema soo ihalusobjekt. Siis kui valikusse lisandus atkinsoni tsüklil töötav kaksikajam, kerkis RAV4 kohe ka maailma populaarseimaks hübriid-linnadžiibiks. Konkurentsi ju eriti polnud, hilisemad alustajad pole aga mudeli edu kõigutada suutnud.

Kõik RAV4 viis põlvkonda on olnud rahvusvahelised müügihitid. Tänavu augustis keeratakse ette järgmine lehekülg ja lisatakse mudelivalikusse pistikuhübriid.

Põhja-Ameerika armastatuim auto

Hollywoodi ja laiemalt ameerika filmitööstust iseloomustab muude klišeede kõrval ka teatud automarkide omistamine teatud tüüpi tegelastele: näiteks sõidavad pereemad ja noored ameerika filmides tihtipeale Toyota Priustega.

IMCDB andmebaasist leiab aga hulganisti viiteid ka Toyota RAV4-le, mis, ime küll, pole kõige suurem filmistaar sugugi mitte oma põhiturul Põhja-Ameerikas vaid… Hiinas.

Ent olenemata sellest, kas autot filmides näha on või ei, on RAV4 jätkuvalt ühendriiklaste armastatuim linnadžiip: 2019 müüdi Põhja-Ameerikas üle poole miljoni (535 000) RAV4. Euroopas 133 000 ja Hiinas 127 000.

Euroopas on alates 1994. aastast müüdud üle kahe miljoni RAV4; sealjuures püstitas viies põlvkond, mida 2019. aasta alguses esmaesitleti seni kõigi aegade aastase müügirekordi: kaubaks läks rohkem kui 130 000 RAV4.

Nime saamise loost ja erinevatest põlvkondadest koos rohke pildimaterjaliga loe edasi SIIT.