Üldse müüdi mais 1997 uut sõiduautot. Eelmise aasta esimese viie kuu müügiga võrreldes on tänavu sama perioodi jooksul müüdud uusi autosid koguni 8% võrra enam, vahendab WHATCAR?

Automarkide pingerivi esikolmik püsis eelmise kuuga täpselt sama ehk parimad olid taas Toyota 285 sõiduautoga, Honda 183 autoga ja Volkswagen (178).

Seevastu enim ostetud mudelite esikolmikus hõivasid kaks esimest rida Honda mudelid, CR-V maastureid eelistasid kliendid 86 korral ja Civicu kasuks langes valik 76 korral. Teist kohta jagas Toyota Avensis (ülaloleval pildil), samuti 76 müüdud autoga.

Tarbesõidukite turul hõivasid seekord kaks parimat kohta PSA kontserni margid, Peugeot müüs kokku 66 sõidukit ja Citroen 60. Kolmandaks tõusis Mercedes-Benz 42 autoga ja seda osaliselt tänu edukale veoautode müügile.

Veoautode segmendis oli edukaim Volvo 31 veokiga edestades Mercedest (19) ja Scaniat (18). Kokku müüdi maikuus uusi tarbesõidukeid 361.

Võrreldes sõiduautode ja tarbesõidukite müüginumbreid võib täheldada, et tarbesõidukite müük kasvab silmnähtavalt kiiremini.

Tänavusi ja möödunud aasta sama perioodi võrdluses on tarbesõidukite müüginumbrid kasvanud koguni 20%. Tundub seega, et selles segmendis toimub taastumine masust kiiremini kui sõiduautodel.

"Arvan, et põhjus antud tõusus, pärast drastilist langust majanduskriisi ajal, peitub selles, et enne masu ostetud tarbesõidukite kasutusaeg on lihtsalt täis saanud," arvab viimastel kuudel tarbesõidukite turul liidrite seas püsinud Citroeni esindaja Veho Eesti juhatuse esimees Ando Nõel.

"See on indikaator, et majandus on siiski taastumas, või vähemalt ei lange enam. Ja kuna tarbesõidukeid on hakatud niipalju ostma, siis järelikult on ju kaupa, mida vedada, ja teenuseid, mida pakkuda."