Uus Renault Clio: vormilt eelkäijaga sarnane, sisult täiesti uus

 (17)
Uus Renault Clio: vormilt eelkäijaga sarnane, sisult täiesti uus
Uus Renault ClioFoto: tootja

Esimese Renault Clio müügilejõudmisest saab kohe 30 aastat. Ja ehkki uus Clio näeb välja eelmise põlvkonna mudelile üsna sarnane, on see oma olemuselt täiesti uus auto. Ametlikult väikeautode klassi kuuluv uustulnuk võib päris rahulikult end kõrvuti panna ka klass kõrgemate konkurentidega ja häbeneda pole midagi.

Kolm kümnendit edulugu

2 aastat enne seda, kui Eestis võeti (taas) kasutusele Eesti kroon, oli Prantsusmaal ette võetud ühe väikeauto turuletoomine. 1990. aastal esitletud väikeauto Renault Clio pakkus mitmeid niisuguseid tehnoloogilisi lahendusi, mida varasemalt leidus vaid suurema klassi mudelitel nagu Megane ja Espace.

Ilmselt tabas Renault sellega täpselt õiget kohta autoostjate südames ja on suutnud seda korrata läbi nelja mudelipõlvkonna, sest Cliost on saanud enimmüüdav Renault mudel, mis seni on leidnud ligemale 15 miljonit ostjat.

Äriklientide üks lemmikuid

Mõned külmad faktid veel: Clio on B-segmendi enimostetav mudel (ka Eestis) ja teisel kohal kogu Euroopa uute sõiduautode turul tervikuna. Kui nüüd kellelgi tekib mõte lugeda kokku kõik tuttavad Clio-omanikud (mina ühte tean) või vaadata maja ees seisvaid autosid, siis..

Müsteeriumi lahenduseks on pakkuda fakt, et suurema osa Renault Cliodest ostavad (nii meil kui mujal) fleet-kliendid, kelle hulgas nii autorendifirmad kui ka paljude töötajatega ettevõtted.

Seotud lood:

Mida sellest järeldada? Renault Clio on mõistliku hinna-kvaliteedi suhtega sõiduauto, mida on soodne pidada.

Viies mudelipõlvkond: seisus kohustab

Noblesse oblige, seisus kohustab. Seega on mõistetav, et viienda põlvkonna Clio edu tagamiseks pidi tootja tegema õigeid otsuseid. Eksimisruumi ei ole, sest kuklasse hingavaid arvestatavaid konkurente jagub: Ford Fiesta, Toyota Yaris, Skoda Fabia, Opel Corsa, VW Polo, Hyundai i20, Peugeot 208.

Renault tutvustuse kohaselt oli uue Clio loomise leitmotiiviks evolutsioon ja revolutsioon. Esimene puudutab välimust, mis on saanud sarnasemaks teiste Renault’ mudelitega ja ühtlasi muutunud konservatiivsemaks. Revolutsioon on aga aset leidnud sõiduauto interjööris, mis on varasemast avaram, oluliselt kvaliteetsemate materjalidega, viimistletum ja mis peamine, tehnoloogiaküllasem.

Muudatused on pinnapealsest ilustamisest sügavamad, sest Clio on esimene uuel CMF-B platvormil põhinev mudel. Uus platvorm on varasemast 22 kg kergem, aerodünaamilisem, vaiksem ja turvalisem. Sellega kaasneb ka uusimate juhiabilahenduste kasutusvõimalus. Samuti võimaldab see elektrifitseerimist: E-Tech 1.2kWh mahehübriidmudelit on oodata järgmisel aastal.

400 km mägedes ja kiirteedel, see pole nali!

Tänavu Genfi autonäitusel avalikkuse ette toodud Clio viies põlvkond oli autoajakirjanikele sõitmiseks paar nädalat tagasi Portugali teedel. Väike linnaauto, kolm täiskasvanut koos mõningase reisivarustusega ning 2 päeva ja üle 400 km mägedes ja kiirteedel – see kõlab nagu… 1. mingi uus popp väljakutse sotsiaalmeediamaailmast? 2. nali? Aga ei ole.

Kolm käsipagasikohvrit mahub pisikese Clio pagasiruumi millimeetri täpsusega ja sinna otsa veel jakid-joped, tegelikult mahuks veelgi. Järgnevalt võiks oodata seda kirjeldust, et taga istuja põlved ja lõug saavad olema lähedases kontaktis. Ei, ka see oletus ei pea paika.

Kuigi seadsin esiistme selliselt, et mu pikad jalad armatuurlaua alaosa vastu ei puutuks, jäi taga istuval samuti pikakasvulisel kolleegil kämblajagu ruumi põlvede ja esiistme seljatoe vahele. Pea ja katuse vahele samuti.

Hiljem proovisin ise järele ja võin kinnitada, et tagaistmel on uskumatult lahedalt ruumi. Tulemus on seda märkimisväärsem, et tegelikult on uus Clio eelkäijast hoopiski 14 mm lühem ja 30 mm madalam. Renault insenerid on suutnud kasinatest mõõtmetest vägagi avara interjööri välja võluda.

Muljetavaldav on ka sõitjateruumi üldilme, sellised pehmed materjalid on B-segmendi puhul ebatavalised. Tervik mõjub soliidselt, viimistletult ja parimas mõttes modernselt.

Uus Renault Clio Foto: tootja

Ükspäini suur ekraan

Loe veel

Ekraniseerimine on jõudnud ka Cliosse, see uhkeldab oma segmendi suurima ekraanipinnaga. 9.3-tolline püstise kujuga tahvlit meenutav puuteekraan on suurim, mis Renault mudelitele seni paigaldatud.

Ka näidikupaneel on nüüd digitaalne ja vastavalt mudeliversioonile 7- või 10-tolline. Kiitma peab suure tahvli asukohta, selle vaatamiseks ei pea pilku teelt eemale suunama. Samuti on mugav näha dubleeritud navigeerimisjuhiseid näidikupaneeli keskel. Olemas on ka Apple CarPlay ja Android Auto ühilduvus.

Kiidusõnad saab uustulnuk sellegi eest, et tahvli alla on paigutatud klahvirida ning kolm suurt kliimasüsteemi juhtnuppu. Oleks veel soovinud ühte lihtsat pöördnupukest helitugevuse reguleerimiseks, aga tuleb leppida roolil olevate nuppudega.

Loe edasi Acceleristast!