Uus Opel Mokka: Annab palju, võtab vähe

 (18)
Uus Opel Mokka: Annab palju, võtab vähe
Opel MokkaDelfi Pilt

Uhiuus Opel Mokka maastur on saadaval viie erksa ja tõhusa mootoriga, milles on edukalt ühendatud suurepärane sooritusvõime ja B-klassi maasturite kategooria madalaimate hulka kuuluv kütusekulu. Nii bensiini- kui ka diiselmootorite valik tagab selle, et Saksa inseneride poolt loodud dünaamiline ja võimas maastur pakub igal sõiduhetkel maksimaalset võimekust.

1,7-liitrise CDTI (96 kw/130 hj) mootori ja kuuekäigulise manuaalkäigukastiga esiveolise Mokka CO2 saaste on vaid 120 g/km ja diiselkütuse keskmine kulu kõigest 4,5 liitrit 100 kilomeetri kohta. See 300 Nm maksimaalse pöördemomendiga mootor on seega üks kõige ökonoomsemaid maasturite segmendi diiselmootoreid. Samuti on kliendil võimalus soetada esiveoline (FWD) diiselmootoriga ja automaatkäigukastiga versioon, mis on antud segmendis unikaalne. Selle variandi kütusekulu on 5,3 l/100 km ja CO2 saaste 139 g/km. Saadaval on ka 1,7 CDTI Mokka neliveoline (AWD) versioon.

Bensiinimootoritest pakutakse 1,4-liitrist turbolaaduriga mootorit koos kuuekäigulise manuaalkäigukastiga ning neliveoga, mille võimsus on 103 kW/140 hj, keskmine kütusekulu vaid 6,4 liitrit 100 kilomeetri kohta ning CO2 saaste kõigest 149 g/km. 200 Nm pöördemoment tagab 1,4-liitrise mootori hea reaktsiooni ja erksuse.

Seotud lood:

Kõik Mokkad peale CDTI automaatkäigukastiga 1,7-liitrise versiooni on saadaval kütuse kokkuhoidu võimaldava Start/Stop käivitamis-/seiskamissüsteemiga. See tagab ka kõige tihedamas linnaliikluses alati minimaalse kütusekulu. Klientidele, kes soovivad tõhusat baastaseme mootoriga Mokkat, pakutakse 85 kW/115 hj 1,6-liitrise bensiinimootoriga mudelit.

Nelivedu ja tipptasemel kerekonstruktsioon

Lisaks esiveole (FWD) on Mokka saadaval ka veojõudu ja juhitavust parandava neliveosüsteemiga (AWD). Nelivedu on tõhus ja nutikas ning aktiveerub vaid siis, kui juht nii otsustab. Pöördemomenti saab edastada vahekorras 100 – 0 kuni 50 – 50. Kui haarduvus teega väga nõrgaks muutub, edastatakse pöördemomenti sujuvalt tagaratastele. Juhi käsutuses on süsteem, mis kohaneb automaatselt igasuguste teeoludega ja tagab sõiduki stabiilsuse ka nõrga haarduvuse korral.

Mokka kere tagab maksimaalse juhitavuse ka kõige hullemates teeoludes. Opeli insenerid on MacPherson esivedrustust endisega võrreldes veelgi täiustanud. Tagavedrustusele on lisatud tagaratastest eespool asuv U-ristlõikega torukujuline väändetala, mis on saadaval kahe erineva disainiga, et sobida nii neli- kui esiveolise versiooniga. See annab juhile võimaluse kogeda iga mootoriga parimat võimalikku juhitavust ja kontrolli sõiduki üle.

Uhiuus Mokka rikastab Opeli mudelivalikut, tehes Opelist esimese Saksa brändi, mis liitub üha kasvava keskklassi maasturite segmendiga. Vaatamata 4,28 meetri pikkusele kerele mahutab Mokka vabalt ja mugavalt viis inimest, pakkudes neile lisaks ka suurepärast vaadet. Samuti ühendab Mokka endas nii ilusa välimuse-, uuendusliku tehnoloogia- kui ka tipptasemel funktsioone, muutes need laiemale ostjaskonnale kättesaadavamaks.