• Välimus mänglevam
• Sisemus kvaliteetsem
• Hind stabiilne

Enda lohutamiseks võin ainult öelda, et polnud see usk nii kaljukindel Nissanil endalgi. Mistõttu nad lootsid uut keerulise nime ja maasturivälimusega autot müüa kõigest 500 kuni 600 tuhat eksemplari.

Reklaamiosakonnale tuleb aga au anda: Qashqai müük läks mitu aastat tõusujoones ning alles 2014. aastaks otsustas Nissan avada eduloo teise peatüki. Selleks ajaks aga oli Qashqai jõudnud kahe miljoni ostjani.

Uuel mudelil ei saa kerge olema -- kui 2007. aastal oli krossoverite turg pea olematu, on Nissan tänaseks kokku lugenud 14 konkurenti. Ometi on briti What Car? uustulnuka juba valinud 2014. aasta autoks. Eesti What Car? sellest osa ei võtnud, kuid meie saime Qashqaid proovida Hispaania teedel.

Välimus

Tavapäraselt on uus auto vanast veidi pikem (47 mm) ja laiem (20 mm), kuid kõrgus on 15 mm võrra vähenenud.

Eelkäija suhteliselt lihtsakoelisest kujundusest on säilinud vaid maasturlik olek, kerepaneelid aga on märksa vormikamad ning uus auto jätab hoogsama, isegi kergelt sportliku mulje.

Esmakordselt saate Qashqaile tellida LED-esilaternad. Ksenoonlampe ei saa -- need hakkavad ajaloo prügikasti poole liikuma.

Sisemus

Telgede vahe kasvas vaid pooleteise sentimeetri võrra, kuid uue kujuga istmed jätavad istujatele rohkem ruumi -- sealhulgas on pearuumigi 10 mm enam kui vanas, kõrgemas Qashqais.

Nissan ütleb uued istmed ka endistest märksa mugavamad olevat ja minul esiistmetele küll midagi ette heita ei ole, kuigi kaks kolleegi kaebasid, et lühike istmepadi ei anna reitele küllalt head tuge. Tagaiste on üsna lame ja liigsest mugavusest seal rääkida ei saa. Nähtavus on korralik, üllataval kombel ka tahapoole. Seitsmekohalist versiooni uuest Qashqaist kuuldavasti kavas ei ole, paljulapseliste perede eest hakkab hoolt kandma uus X-Trail.

Viimistluseks on pehmet plasti üsna rikkalikult kasutatud, vaid kabiini alumisest osast leiab jäiku paneele. Näidikuplokk on kenasti loetav, kõik juhtimisseadmed loogilised ja käepärased.