Uus Nissan Juke: Sihvakam, aga ikka iseloomuga

 (16)
Uus Nissan Juke: Sihvakam, aga ikka iseloomuga
Uus on ilusam, sihvakam ja suuremNissan

Teisipäeval esitles Nissan teise põlvkonna Juke'i. Juba 2010. aastast tootmises olnud esimese põlvkonna Juke jagas arvamused kaheks - seda kas armastati või vihati. Uue põlvkonna Juke on välimuselt äratuntavalt esiisa nägu, aga see on ka ainus seos vana ja uue vahel. Eesti hinnakiri ei ole veel teada, esimesed autod jõuavad kohale enne jõule.

Kui esimene Nissan Juke 2010. aastal ilmavalgust nägi, siis pani see automaailma kihama.

Üks asi oli täiesti uue segmendi loomine - Juke tulekuga sündis pisikene linnamaastur kui autoklass ning Nissan Juke jäi seda valitsema. Teine ärevusetekitaja oli auto julge disain - see kas meeldis väga, või ei meeldinud üldse.

Julge ümarate vormidega kujustus tegi paljudele nalja ning pisikesele krossoverile anti auto nimes tähti ümber mängides mitu lõõpivat hüüdnime.

Kuid nagu vanasõnadki ütlevad - nimi meest ei riku ning maitse üle ei vaielda. Kui tarbijaid kahte leeri jagav välimus kõrvale jätta, oli esimese põlvkonna Juke lõbus, krapsakas ja usaldusväärne olmesõber. Autost sai bestseller nii mõnelgi pool.

Inglismaal Sunderlandis asuva Nissani tehase liinilt vupsas välja üks Nissan Juke iga umbes 105 sekundi tagant ning möödunud aasta suvel vupsas teedele miljones Nissan Juke.

Seotud lood:

Hoolimata mudeli soliidsest east oli Nissan Juke isegi veel 2018. aastal Brittide enimmüüdud SUV-de edetabelis kõrgel teisel kohal ja seda edestas üksnes suurem vend Nissan Qashqai.

Näiteid ligi kümme aastat sisuliselt muutumatuna püsinud mudeli stabiilsest edust ei olegi kaasaja automaailmast väga palju tuua ja see on märk sellest, et Nissan tabas Juke'ga naelapea pihta.

Eriti tänapäeva kiirmoe maailmas ei ole miski igavene. Nii tarbijate ootused, keskkonnakaitselised vajadused kui ka tehnoloogiad on kohati uskumatu kiirusega ajas edasi kihutanud.

Töötav disain tehti sihvakamaks

Sihvakam välimus, aga siiski äratuntavalt Juke Nissan

Välimuselt timmiti Juke sihvakamaks ning nagu auto disainer Matt Weaver teisipäeval Londonis toimunud auto esitlusel tõdes, siis mõjub uus disain konservatiivsemalt ning meeldib ilmselt rohkematele. Kuigi "love or hate it" stiilis kahte lehte jagavaks jääb auto välimus ikkagi.

Weaver, kelle tüdruksõber on eestlanna, ütles, et tema eesmärk oli säilitada selgelt äratuntav Nissan Juke kuju, sest hoolimata vastuolulisusest oli see igati toimiv!

Uuenenud kere jooned on sirgemad ning auto mõjub visuaalselt palju suuremana, kui see tegelikult on. "Nüüd on auto küpsem ja täiskasvanum," rääkis disainer.

Sama trend on näha ka sõitjateruumis - see on isikupärane, aga palju rahulikum ja soliidsem. Meeldivalt üllatab ka sõitjateruumi materjalivalik - siin on Nissan teinud väga suure edasimineku!

Saadaval on 6-käiguline käsikast ja 7-käiguline topeltsiduriga automaatselt vahetav Nissan

Loomulik areng on LED-tehnoloogiaga tuled nii ees kui taga ning teistelt Nissanitelt juba tuttavaks saanud disainikeelt leiab auto ninaosast - V-kujuline iluvõre näiteks.

Kuigi disainikeeles on selgelt ära tuntavad esimese põlvkonna Juke jooned, ei ole uuel vanaga suurt pistmist. Uus Juke põhineb Renault-Nissani CMF-B platvormil. Samale põhjale ehitatakse uued Renault Clio ja Captur.

Kasvas natuke aga piisavalt igas suunas

Esimese põlvkonna Juke oli mikroskoopiline igas mõttes. Kuigi väikese autoga on lihtne manööverdada, pidi ümara kuju ning väheste mõõtmete tõttu lõivu maksma nii pagasiruumi suuruses kui ka tagaistujate jalaruumis.

Teise põlvkonna Juke'l neid probleeme ei ole. Uus Juke on kasvanud kogupikkuses ainult 7 sentimeetrit, kuid kasvamise efekt tagumiku- ja õlatunnetuse järgi on hoopis suurem.

Loe veel

Numbriliselt on tagaistujatele senisest ligi 6 cm rohkem jalaruumi, 1.1 cm enam pearuumi ning 20% rohkem pagasiruumi - tagaistujate selja taha mahub uue põlvkonna Jukes väga tublid 422 liitrit kraami!

LED-tuled nii ees kui taga on tänapäeva standard Nissan

Praktikas tähendab see seda, et allakirjutanu pikkune täiskasvanud mees (183 cm) saab uues Jukes istutud nii ees kui taga erinevaid foobiaid tundmata ja ilma end kokku pakkimata. Ruumikuse olukord on parem nii ees kui taga ja kui kasvu numbrites ei teaks, pakuks oluliselt suuremaid kasvunumbreid! Seega on ruumiga uues Jukes kohe üllatavalt hästi!

Kuid üldiselt on Juke ikkagi pigem kompaktne auto: väljast 4.21 meetrit pikk, 1.595 m kõrge ning 1.8 m lai. Hoolimata kasvanud mõõtmetest on uus Juke 23 kg kergem ning samal ajal on kere oluliselt jäigem - uued materjalid ja platvorm võimaldavad vähema massiga kasvatada mõõtmeid ja kere jäikust. Mõõtmeid saab täpsemalt vaadata SIIT.

Fun-fact: palju ruumi tuli juurde sellest, et tagumise põrkeraua sai senisest väiksema teha. Muidu lähtuti USA nõuetest ning need eeldasid, et põrkeraud ulatub teatud kaugusele. Pole teada, miks sellest enam lähtuma ei pea, kuid võidetud sentimeetrid kajastuvad ruumikamas pagasiruumis ja tagaistujate põlveruumis! Väga positiivne!

Sportlikum ja agiilsem

Materjalid on paremad ja kujustus täiskasvanum ja konservatiivsem Nissan


Autotootjad kipuvad viimasel ajal palju kasutama sõna "agility," mida on Eesti keelde keeruline tõlkida ilma kontekstist tulenevat sisu kaotamata. Eestikeelsed vasted väledus ja nobedus on kiirust iseloomustavad sõnad, vilkus ehk vilgas liikumine on küll sisuliselt täpne, aga auto kohta võibolla mitte kõige õigem sõna. Seepärast ma eestindan siin inglisekeelset sõna - auto on agiilne. Vabandan filoloogide ees!

Kuigi ajakirjanikud sel korral veel Jukega sõita ei saanud, räägivad autot proovida saanud Nissani esindajad, et selleski osas on võrdlus vanaga nagu öö ja päev.

Kuna kere on jäigem, auto kergem ja laiem, siis on masin väga sportlikult juhitav - Kuulab täpselt rooli ja liigub kindlalt. See on just see "agility" või graatsia, mida näiteks koerad näitavad koertenäitustel takistusriba aja peale läbides.

Ühtlasi saavad siin kokku auto disain ja olemus. Sportlik, graatsiline, vilgas, nobe, väle. Selliseks ta loodi, seda rõhutab kohendatud välimus ning "agiilsus" on miski, mida ühelt väikeselt, peamiselt linnakeskkonda rusikana silmaauku sobima loodud masinalt tahaks oodata.

Fun-fact siia juurde - esimese põlvkonna Jukest tehti ka musklis Nismo-versioon. Nüüdse tavalise Juke sõiduomadused ja haarduvus on samad, mis eelmise põlvkonna muskelversioonil.

Teisisõnu: muskelversiooni ei ole praegu tulemas, aga seda pole vajagi, sest tavaversioon on nüüd selle võrra rohkem musklis. Ja sportlikum. Tuleb ainult loota, et sportlikkus ei tähenda siin kontekstis ebamugavust...

Valikus üks mõistlik mootor

Juke kapoti all on turboülelaadimisega kolmesilindriline bensiinimootor, millel töömahtu üks liiter. 87 kw (117 hj) ei tundu esmapilgul palju, aga nobeduses teeb tegusid hoopis pöördemoment, mis on tavaoludes 180 Nm ja kui juht gaasipedaali piisavalt innukalt surub, annab pisike mootor lühiajaliselt välja lausa 200 Nm pöördemomenti.

Jõu kannab ratasteni kas kuuekäiguline käsikast või 7-käiguline topeltsiduriga automaatsem kast. Sajani kiirendab käsikastiga Juke 10.4 sekundiga, automaatsema kastiga 11 sekundiga. Viimast ei tohi segi ajada automaatkastiga, kuigi käiguvahetused toimuvad automaatselt. Eelmise põlvkonna Juke automaatse käiguvahetuse eest hoolitses CVT kast, mis sõidu uimaseks tegi ning mootori januseks.

Seega just siin vallas võib eeldada eriti olulist sõidukogemuse paranemist ning kaasaegne turbomootor paaris kahe siduriga automaatselt vahetava kastiga on ilmselt väga hea komplekt.

Teise põlvkonna Nissan Juke on äratuntavalt Juke, aga vanaga on vähe pistmist Nissan

Muud mootorid ei ole hetkel silmapiiril

Mootorivaliku peamine ajend on praktiline vajadus. Seda nii autotootja mudelirivi summaarse CO2 heitme kontrolli all püsimise ning madala kütusekulu vaatenurgast kui ka tarbijate tegeliku vajaduse poolt.

Nissan on kogunud kasutajatelt palju tagasisidet ning just tarbijate vajadusi ja tegelikke soove kaardistades tehti mootorivalik, mis tagab piisava dünaamika ning isegi sportlikkuse, aga säästab samal ajal keskkonda ja kütust.

Omast kogemusest kolmesilindrilise alla üheliitrise mootoriga võin öelda, et väheks ei jää selle jõudu küll mitte ühekski praktiliseks vajaduseks. Väike krossover ei olegi mõeldud ju mitmetonniseid kärusid vedama või kiirteedel 150+ km/h kilomeetrite põletamiseks. Kõike seda, mida päriselt vaja on, teeb kaasaegne üheliitrine väga kenasti!

Kuigi Juke platvorm võimaldab ka elektriajamit kasutada, ei ole Nissan hetkel plaaninud muid mootoreid või ajameid Jukele pakkuda. Alternatiivseid variante kaalutakse vastavalt sellele, millist tagasisidet annavad kasutajad ning vaadatakse ka maailma trende. Kui elekter on mõistlik ja aeg küps, siis on tootjal sellealane teadmine ja võimalused ju olemas. Siin jäävad otsad lahtiseks.

Diiselmootori küsimuselt juhitakse teema kiiresti kõrvale, ka Nismo versioonist praegu ei räägita. Aga eks ma need küsimused küsisingi natuke kiusliku meelestatusega, sest tegelikult ei ole neid vaja.

Olgu siinkohal meelde tuletatud, et tegemist on pisikese pereautoga, mille elu peamine ülesanne on teha olmesõite ja olla praktiline. Selles kontekstis on üks toimiv mootor väga õige lähenemine.

Turvaline ja ühendatud

Ja lõpetuseks, mitte et see vähem tähtis oleks. Nissan Juke on väga turvaline ja kaasaegsete ühenduvustega auto.

Saadaval on NissanConnect, mis meie maailmanurgas tähendab Apple CarPlay või AndroidAuto ühenduvust, aga näiteks Inglismaal toimib ka Google Assistant ja igasugused muud üle interneti teenused. Meie maailmanurgas pole autotootjal lepingulist teleteenuse pakkujat, kuigi auto oskaks paljusid vigureid! Orange-võrgus Inglismaal on võimalusi rohkelt!

Meie peame leppima sellega, et TomTomil baseeruv navigatsioonisüsteem hangib liiklusinfot ja nutitelefon saab autoga kenasti ühendatud. Aga kes teab, võibolla kunagi võtab näiteks Telia end kokku ja hakkab vastavat tuge pakkuma?

Hea uudis on see, et auto infolust on värskeima põlvkonna isend ehk siis kiirem ja kasutajasõbralikum. Paljud kasutajad on öelnud, et vanemate Nissanite (ja isegi 2018. a Leafide) infolustid ei ole praktikas alati kasutajasõbralikud. See mure on teise põlvkonna Jukes (ja teistes uutes Nissanites) eilne päev - infolust reageeris kähku ning oli mõnus kasutada. Vähemalt esmapilgul!

Juke on varustatud ProPILOTiga. See juhiabisüsteem hoiab eesliikuva sõidukiga pikivahet ning kohandub liiklusvoo muutustega. Abisüsteem suudab auto vajadusel ka täielikult peatada ja pärast uuesti startida. Maanteel hoiab ProPILOT autot sirgetel lõikudel ja isegi laugemates kurvides sõiduraja keskel.

Abisüsteemid nii edaspidi kui tagurpidi liikudes ei tunne mitte ainult pimenurgas olevaid teisi autosid vaid hoiatavad ka jalgratturite ja jalakäijate eest. Kaamerapilt katab kogu ümbruse.

Ehk siis selles osas on kõik täpselt selline nagu ühelt kaasaegselt nutikalt autolt ootakski.

Mis ootusi ületab tehnoloogia valdkonnas - see on heli! Tippvarustuses masina helisüsteem on BOSE'lt ning kõlarid on paigutatud ka eesistujate peatugedesse. Helipildi selgus ja ruumilisus on fantastilised vähemalt seisvas autos. Eks praktikas tuleb järele proovida, kuidas see näiteks sõidumüraga toimib, aga lähtekoht on hea ja põgus muusika kuulamise kogemus päädis vau-efektiga!

Ühes tükis iste ja sellesse integreeritud BOSE kõlar Nissan