• Senise Mazda 6-ga võrreldes täiesti teine auto
• Saadaval nii sedaani, kui universaalina
• Hinnad alates 22 566 eurost

Sõitnud põgusalt uhiuue „kuuega“ nii Portugalis kui Eestis, on mul üsna raske ka seda autot nimetada sama nimega, mis oli eelmisel põlvkonnal. Miks nad ei nimetanud seda taas Xedoseks? Või hoopis Mazda 7-ks?

Eelmise mudeliga ei ole uuel „kuuel“ mitte midagi ühist. Mazda tegi oma keskklassi autole täieliku restardi, alates disainist, kuni viimse kui ühe seibini välja. Loomulikult baseerub kogu tehnoloogia sarnaselt CX-5-ga SKYACTIVE-tehnoloogial, auto on oluliselt suurem, mugavam, parema viimistlusega, ehk tõele au andes kompab ta juba täiesti selgelt Premium-klassi piire.

Loomulikult ei jää see kõik kajastamata ka hinnasildil ja vot see ongi tegelikult kõige suurem probleem. Eriti Mazda müügimeeste jaoks. Kas ostja ikka saab aru, et tegemist on hoopis teisel tasemel oleva autoga, kui nimi on sama? Vaadatakse hinnakirja ja öeldakse pikalt mõtlemata: „Pagan, Avensis on ju palju odavam!“

Uus „Kodo“ disain

Mazda uus disainikeel, mida peenelt nimetatakse Kodo-disainiks, on asi, millel ei ole mõtet pikalt peatuda. On tema nimi Kodo või Hido, mis vahet seal on. Niikuinii lihtne eurooplane aru ei saa, mida see sõna tähendab, oluline on, kas auto meeldib või mitte? Ja see on juba puhas maitseküsimus.

Pean tunnistama, et kui ma kaks aastat tagasi esimest korda seda „Kodot“ Genfis esitletud Takeri kontsepti näol nägin, oli see päris ehmatav. Ah, et siis selline tulebki uus „kuus“?! Läks paar aastat aga mööda, kontsept lihviti päris autoks ja ära sa ütle, täna mulle see disain juba täitsa meeldib. Ninaosa on ehk veidi pikk aga samas omamoodi stiilne. Nagu Dodge Viper lausa.

Autosse sisse istudes hakkab ta veel rohkem meeldima. Sarnaselt CX-5-ga on armatuurlaua kujundus askeetlik ja samas funktsionaalne ning kvaliteetne. Midagi sarnast isegi BMW-ga, ehkki mõni nupp on selgelt üleliigne.