• Muutused suuremad kui võinuks arvata
• Säästlikumad mootorid ja rohkem ruumi
• Müügil alates aprillist, hind alates 23 200 eurost

Fordil on kombeks Genfis, autonäituse eelõhtul (tänavu miskipärast esimese pressipäeva õhtul), kutsuda ajakirjanikud President Wilsoni hotelli ja nö intiimsemas õhkkonnas lähemalt selgitada, mida üks või teine uudismudel endast kujutab. Nii ka möödunud kevadel, kus ma esimest korda uut Kugat nägingi.

Nagu Fordiga viimasel ajal kipub juhtuma, kulus uue Kuga Eestisse jõudmiseks aega rohkem kui me keegi seda eeldaks. Täpsemalt poolteist kuud kauem kui üks aasta. Isegi hästi, ütleks selle peale. Uuel Mondeol kulub Euroopa esmaesitlusest kuni Eestis müügilejõudmiseni koguni kaks aastat.

Aprillist on uus Kuga aga Eestis ja kõik eestlased saavad temaga siis proovisõitu teha. Ja kui meeldib, siis ära osta. Tegelikult olid esimesed autod siin juba natuke varem, märtsi keskel, aga need olid Soome numbritega ja läksid õige ruttu kodumaale tagasi. Käisid siin selleks, et Baltimaade autoajakirjanikele ennast näidata.

Fordi sõiduautosid enam meile Soome kaudu ei tooda, kuid põhjanaabritega on suhted endiselt head. Nüüd hakkavad Fordid Eestisse hoopis Budapesti kontori kaudu jõudma ja Eesti Fordi rahvas väidab, et nii on isegi parem. Hinnad soodsamad ja muidu asjaajamine kah pisut etem.

Vehid jalaga ja luuk avaneb!

Täna olen juba palju targem. Olen pannud kaks Ford Kugat kõrvuti ja näinud, et tegelikult on vahe ikka täitsa suur.

Mitte nii, et udutuled on saanud kroomümbrise ja logo on kaks millimeetrit suurem. Muudatused on tegelikult ka päris suured ja kogu esiosa kujustus on sootuks teine.

Lisaks on auto muutunud pikemaks, lisandunud on nii põlveruumi tagaistmel kui pakiruumi. Tõsi, pisut on ta eelkäijaga võrreldes kitsam ja madalam, kuid seda vaid sõiduomaduste parandamise määral, mis päriselus end sugugi tunda ei anna.

Tagaotsas on muutunud tagatuled, tagaluuk, pamper jne. Näeb välja palju stiilsem aga üks asi on küll sandim: tagaluugi avamise käepide ja nupp on toodud numbri kohalt luugi alaserva. Nagu Honda CR-V-l. Mis aga tähendab meie kliimas seda, et kevadel-sügisel-talvel pole võimalik luuki lahti teha nii, et näpud puhtaks jääksid.

Lahendus muidugi on. Selline, mida ükski teine auto täna ei paku: tuleb lihtsalt osta kallima varustusega Kuga koos süsteemiga, mis ise tagaluuki avab. Mitte võtmest ega mõnest teisest nupust, vaid piisab kui auto taga veidike jalaga vehkida. Tuled kaks kotti näpus auto juurde, vehid korra auto tagapampri all jalaga ja luuk lähebki lahti.