Jällegi tuleb lugu alustada tõdemusega, et seekordne proovisõiduauto – Audi A8 – pole mingi tavaline sõiduriist. Audi mudelivalikus täidab see lipulaeva rolli.

Aga kuna Audi on maailma suurima autofirma ehk Volkswageni kontserni koosseisu kuuluv noobelmark, väljub ka A8 tavalise suure luksusauto rollist.

Saksa keeles on olemas mõiste Technologieträger, mis seletub lahti kui „füüsiline objekt, mis lisaks omaenda klassikalisele kasutusele on veel varustatud uue tehnikaga“. Audi A8 ongi pesuehtne Technologieträger.

Mitte ainult praegune, neljas põlvkond, vaid ka kolm eelmist. Mäletate veel, et esimene A8 sai ruumilise kandmikuga (Audi Space Frame) alumiiniumkere, esimese omalaadse luksusklassi masstoodanguautol?

Uskumatu, kuidas aeg lendab, esimene A8 tuli ju välja 24 aastat tagasi, aastal 1994! Või võtame kuueliitrise W12-mootori, mida 2001. aastal, esimese põlvkonna eluõhtul hakati A8 aiste vahele sättima (neid valmis küll vaid 650).

Oleme ausad, ega sellise jõuallika järele praktilist vajadust polnud (ja pole tänini, ehkki ka neljanda põlvkonna A8 W12 saab teoks), aga staatus kohustas ja jõudemonstratsioon leidiski aset. Technologieträger ikkagi.

Loosungil Vorsprung durch Technik polnud toona veel mingit lämmastikoksiidi hõngu küljes ja kõik sellised tehnikašedöövrid kutsusid esile publiku tulise aplausi.

Loe põhjalikku sõidumuljet Acceleristast!