Uus ajaloo uhkeim ja võimsaim Mercedes
Tõsi, AMG tootena on selle tippkiirus vaid 250 km/h peale piiratud ning Brabuse E-klassist ehitatud hulljulge E V12 jätab S63 AMG oma pealt 350 km/h tippkiirusega kenasti selja taha. Ent Brabuse masin on absurd ja utoopia, seda ei saa nii mugavalt ja argiselt (reservatsioonidega) kasutada, kui AMG iga sõidukit. Viimaseid näeb ju hulgi ka Eestis, kus need meie kehvadel teedel ellujäämist harjutavad.
2011. mudeliaasta S63 AMG jõuallika kood on M157 ja väändemoment 800 Nm. Sel on otsesissepritse ning kaks turbolaadijat, mis tagavad kütusesäästlikuma, ent ka vajadusel võimsama mineku. Kütusesäästu osas on uues muskellipulaevas mängida oluline roll ka seitsmekäigulisel AMG SPEEDSHIFT MCT automaatkastil ning – tõepoolest nii võimsal autol – stopp-start-süsteemil.
Tavaline S63 AMG pakub nende njuutonmeetritega 544 hj. Tellida saab ka Performance Packi, millega tuleb 27 lisahobujõudu ja 100 Nm lisaväänet. Esimesel juhul on kiirendus 0-100 km/h 4,5, teisel 4,4 sekundit, nii et ega neil mingit vahet pole.
Tõsi, sellest autost on uhkemaid Mercedeseid ning loomulikumalt ka võimsamaid. Ent ametlikult uhkeim JA võimsaim Benz on peagi see, Genfi autonäitusel veel edevalt kleebistega kaetud „ideeautona“ esitletud S63 AMG. Selle turvapuuri ja sportistmeid seeriasse loota pole. Muud aga kindlasti küll. Ning sellest saab taaskord üks kõige mercedesem Mercedes.
Jälgi EkspressAuto uudiseid ja artikleid ka Twitteris!