Toyota on autonoomsete autode loomisel võtnud aluseks sarnase seisukoha: päris liikluses pole jagatud vastutust.

Autotootjad ja Google on justkui hiiglaslikud tankerid kokkupõrkekursil, mõlemad vaikselt teel ühise sihtkoha suunas: võtta võimalikult suur kasum isejuhtivate autode järgmisest põlvkonnast.

Toyota on oma arenduste aluseks võtnud elulised liiklusolukorrad ja võrdsuse printsiibi, võimaldades turvalist sõiduelamust ka neile, kes mingil põhjusel autoga liikuda muidu ei saakski. Võimalik, et Jaapani autotootja valitud suund ongi õige.

Autotootjad pooldavad evolutsioonilist lähenemist, juhiabisüsteemide arendamist kuni punktini, kus nad võivad pikemateks ajavahemikeks juhtimise üle võtta. Kontrastina näeb Google’i strateegia ette üleminekut otse täielikule isejuhtimisele. Toyota nii drastiliselt ei liigu vaid püüab leida efektiivset tasakaalupunkti.

Google’i veendumus, et keskteed ei ole – et inimesed ja masinad ei peaks rooli jagama – kõlab riskantselt, ent on tegelikult kõige ettevaatlikum lähenemine, kui asi puudutab tarbija ohtust.

Automatiseerimine võib juhti kahjustada kahel moel. Esiteks ahvatleb see roolis olevat inimest tegelema teisejärguliste asjadega.

Teiseks häirib isejuhtimine juhi teadlikkust olukorrast, või tema võimet juhtimissituatsioonis olulisi asju märgata ning kiiresti ja adekvaatselt reageerida.

Loe pikemalt Acceleristast.