Ettevõtted vahetavad ametiautosid regulaarselt uuemate vastu, sõltuvalt rendiperioodist on välp 2-5 aastat. Soome liiklusohutusameti Traficom värske uuring näitab, et liisinguettevõtete käes on võti suunata ostjaid tegema autot valides keskkonnasõbralikumaid valikuid:

“Kliimamuutuse ohjeldamine on igakülgne koostöö, millel on mitu osapoolt. Liisingettevõtted saavad oma autovalikut kohandada uutele normidele vastavaks ja mõjutada seeläbi autoturu trende pikemas vaates.”

Tänane valik on turul kümme aastat

Traficomi uuringu kohaselt tuginevad paljud ettevõtted sobivaid uusi mudeleid valides just liisingufirmade pakutavale mudelivalikule.

Soomes tehakse autovalik enamasti keskkonnahoiust lähtuvalt, mitte ainult maksude tõttu, vaid see on osa ettevõtte keskkonnakaitse ja sotsiaalse vastutuse alasest tegevusest.

Uuring näitab, et Soomes valivad vastutustundlikud ettevõtted oma liisingupartneriks niisuguse firma, mille portfellis on ka alternatiivkütuseid kasutavad sõidukid.

2018. aasta müügistatistikast on näha, et möödunud aastal kasvas Soomes hoogsalt kaksikajamiga autode populaarsus – pistikhübriide osteti ligi 5000, tavahübriide veelgi rohkem.

Pistikhübriidide üllatusvõitja oli mullu noobel Volvo. See tähendab, et kui võimalik, ostetakse “roheline” ja preemiumklassi auto. Ka Soomes, kus automaks on päris pirakas.

Uuringus hõlmatud liisingufirmade ja ka teiste ettevõtete esindajad olidki veendunud, et tulevikus kasvab ametiautode hulgas just eeskätt pistikuhübriidide osakaal. Mis omakorda toob mõne aasta pärast järelturule senisest “rohelisemad” sõidukid.