Ootusärevus

Oodates proovisõitu tehnoloogiliselt uuenenud Porsche Macan’i ja kolmeliitrise V6 bensiinimootoriga Macan S-iga, tegime kolleegidega õhtuses Lissabonis kannatamatult aega parajaks.

Ookeanireisilt saabuvatelt laevakaptenitelt tollimaksu kogumiseks ehitatud kuulsa Belemi torni veerel õhtust ookeanituult nuusutades, mõistsin portugali rahva pärisosa. Selleks on igatsus.

Taustaks pisut kurblik fadoviis, nautisid kohalikud päikeseloojangut, silmad ainiti ookeanil. Kes teab, kas ootasid (taas)kohtumist armsamaga või unistasid lihtsalt paremast homsest.

Kui Vasco da Gama 5 sajandit tagasi oma India avastusretkele asus, polnud Belemi torni ehitama hakatud. Legend räägib, et meremehed veetsid viimase öö enne reisile asumist lähedalasuvas Hieronymuse kloostri asemel kõrgunud kirikus.

Ka julgematest julgemad vajavad lisaks oskustele ja tehnikale meelekindlust.

Porsche Macan S

Macan

Eks nõudis ka Porsche inseneridelt tõsist meelekindlust, et tuua aastatuhande vahetuse paiku herr Wendelin Wiedeking’i juhtimisel pipranimega vürtsikas nelikveoline rahva ette.

Porschel nüüd sportmaastur Cayenne … teete nalja või? Tänu S ja GTS mudelitele, mida liigutasid edasi enam kui 4-liitrised V8 bensiinimootorid, vaikisid ka kriitikud.

Ja pealegi, kui auto sõidab nagu Porsche, äkki ta ongi siis Porsche? Kümne aasta pärast tuli välja juba pipra teine generatsioon, mille järel 2014.a sai küpseks aeg Junior Cayenne ehk Macan’i esitlemiseks.

Jumal tänatud, et algselt nimeks pakutud Cajun loosiratta põhjas teiste varju jäi. Uustulnukale pandi nimeks Macan, eeskujuna kasutati indoneesiakeelset sõna „tiiger“.

Nagu Cayenne Porschele, nii India portugallaste jaoks: kõigest esimene vahefiniš, kuhu Aasiast maitseained voolasid. Oli vaid paarikümne aasta küsimus, kui portugallased oma koloniaalretkel Indoneesiasse jõudsid.

Macan ja Cayenne on müüginumbrite järgi Porsche kuldmune munevad pardid. Ning vaikigu butiigitehasest pärit luksuslike klassikute 911 ja Caymani fännid. Või löögu üle ja tehku paremini.

Aastaks 2019 on aeg sealmaal, et mudeliuuenduseta Macan enam ei pääse. Inseneridel jagus peamurdmist küllaga – mida niigi populaarse mudeliga ette võtta? Välimust värskendada ehk?

Nii tehtigi – noobelmaasturi esi ja tagapõrkeraud said teise kuju. Tagant ühtlustati väljanägemist 911 ja Panameraga – tagatulesid ühendav 3D leediriba on nüüd ka Macanil.

Suuremad muudatused on tehnikas – edasiarenduse said veermik, tuli uus mootor. Kabiin sai vaiksem ja roolitunnetus paranes.

Macan ei ole driftipill. Kuid neile, kes ootavad autolt lisaks praktilisusele ka stiili ja tehnoloogilist kõrgtaset ning ehk pisut luksuslikkustki, on Macan kaalumist väärt bullseye (eesti k „sihtmärk“).

Saab igapäevased sõidud muretult aetud ning suviste matka- või reisiseikluste jaoks on kindel ja särtsakas kaaslane garanteeritud.