Uuenenud Lexus CT200h: Identiteedikriis jäi seljataha

 (11)

Paar aastat tagasi Lexus CT200h F-Sport versiooniga proovisõitu tehes tõdesime, et võimekas veermik ja “kurjalt” sportlik välimus lausa nõuavad kapoti alla midagi võimsamat, kui Toyota Priusel baseeruv ökonoomne, aga nõrgavõitu hübriidjõuallikas. Kel huvi, saab tervet lugu vaadata siit.

Pildigalerii WhatCar?-is

• Sportlikkuse asemel mugavus ja luksuslikkus
• Muudatused pigem kosmeetilist laadi
• Hind alates 26 990 eurot

Samas peaks pisi-Lexuse sihtmärgiks olema hoopis mugavust ja kvaliteeti hindavad linnainimesed, sest just säärases keskkonnas pääsevad CT trumbid kõige paremini maksvusele.

Seega vaevles auto esimene versioon inimtermineid kasutades niiöelda identiteedikriisi käes, suutmata päris täpselt otsustada, kes ta olla tahaks.

Kosmeetilised uuendused

Üldises plaanis peab uue ja vana CT eristamiseks Lexustega üsna hästi kursis olema. Väljastpoolt leiab suurima muudatuse masina ninaosast, mida ehib uut firmastiili järgiv hõbeliistudega rõhutatud suur kaheosaline iluvõre.

Tagantpoolt eristab autosid eelkõige veidi teise kujuga kaitseraud, samuti laiendati värvivalikut ning kruviti alla uue disainiga valuveljed, aga suures plaanis on muudatused siiski üsna kosmeetilised.

Seotud lood:

Salongiski peab parenduste leidmiseks hoolikalt eelkäija fotosid uurima. Selgub, et suurim upgrade seostub Media Display nime kandva multimeediaekraaniga, mis meie turul kuulub nüüd kõigi CT-de standardvarustusse.

Varasemalt sai ekraani vaid lisavarustuses olnud luksuspaketi osana. See-eest võis tookord muuta ekraani kaldenurka ning vajadusel seda üleüldse sulgeda, uus säärast võimalust ei paku.

Veel märkab silm pisemat infotablood näidikuteplokis, kuhu juhi suva järgi kuvatakse kas sõidukompuutri, raadio või naviseadme andmed. Lisaks pakutakse madalamas varustusklassis meediaseadistuste juhtimiseks mitte Lexuse puhul tavapärast arvutihiirt meenutavat padjakest (Lexus Remote Touch), vaid muudelgi markidel laialt levinud pöördnuppu.

Kahjuks ei õnnestunud viimase kasutusmugavust proovida, aga Remote Touch’i toimimisloogikat tundub olevat küll veidi parandatud ja süsteem töötab ilma eriliste etteheideteta. Suuremate Lexuste eeskujul lisati mugavuse huvides sellele ka koduekraani otseklahv.

Kõike pilguga ei märka

Nüüd aga mudeliuuenduse kõige tähtsama osa juurde, mis jääb silma alt peitu. Nimelt tehti suurimat tööd astmeteta CVT-käigukasti ning auto veermiku kallal, samuti püüti oluliselt parandada CT mürasummutust.

Kasutan sõna viimase juures sõna “püüti”, sest kohati ei saa tulemusega endiselt rahule jääda.

Loe artiklit edasi WhatCar?-i  leheküljel