Raivo E. Tamm proovis uut ja vana ix35
• Muudatused üsna tagasihoidlikud
• Uus diisli ja automaatkäigukasti kombinatsioon

Julge disain

Hyundai tuli 2000ndate lõpu poole välja oma uue disainijoonega, mis oli ahvatlevalt julge. Ja mis kõige vahvam, ideeautode uljad kaared leidsid kasutamist ka tehasest väljuvatel autodel. Enim valmistasid oma julgusega silmarõõmu Veloster ja i40, kuid ka i30, ix35 jt.

Tõsi, kohati tekkis küll tunne, et ilmavalgust on näinud hoopis Citroënil teostamata jäänud laia õhuvõtuavaga eestvaade. Või hoopis Fordi? Või oli see Peugeot? Või Lexus, mis näeb täna välja üsna sarnane 2009 aastal näidatud Hyundai ideeautoga?

Väga paljud on öelnud, et ega nüüdsetel autodel enam suurt vahet pole: kõik on ühte nägu. Eelnevat arvestades on neil ilmselt isegi õigus. Kuid sellegipoolest, Hyundai oma julgusega oli uue disainisuuna üks teerajajatest.

Uuenenud Hyundai ix35

Nelikveoline linnamaastur ix35 tuli selle nime all Euroopa teedele aastal 2010, olles sisuliselt Hyundai Tucson’i teine põlvkond.

Mujal kannabki ka uus variant endiselt sama nime. Jaapanis veel lisaks ka JM, mis on lühend rõõmupakkuvast liikumisest – Joyful Mover.

Nii, nagu silma rõõmustanud i40, on ka ix35 disainitud Saksamaal Russelsheimis, BMW endise disaineri Thomas Buerkle`i käe all. Ja ilmselt tegi ta väge head tööd, sest tänase facelifti juures pole muudetud peaaegu mitte midagi muud, kui vaid esi- ja tagatulede sisejaotust.

Esituledesse on lisatud LED-päevasõidutuled. Kahjuks pole need i40-le sarnselt nii lainelise joonega, mille järgi on pimedas hea Hyundaid kaugelt ära tunda. Ka tagatuled on muutunud just nagu silmadeks – ümbert punased, seest natuke valged, nagu kunagisest üliõpilasmalevast õpitööle naasnud meestel.

Mingil hetkel tundus, et uuendus on ka küljepeeglitesse lisandunud suunatuled, kui aga võrdluseks sai sõita „vana“ mudeliga, selgus, et need olid juba ka temal olemas. Küll aga on muudetud külgmist musta plastikriba: kui vanal jooksis see ainult all küljekarbi laiuselt, siis uuel tõuseb see ka üles uste alaserva.

Sisemuses muudatused kosmeetilised

Salongis on muutused samuti kosmeetilised. Jätkuvalt on seal palju ruumi ja kindlasti on see meelepärane auto suuremat kasvu autojuhtidele.

Minul oli esmakohtumisel suisa selline tunne, nagu istuksin oma tugitooliga suures tühjas toas.
Loe edasi WhatCar?-ist