Vedeliku muudab hinnaliseks selle transportimine keerulistesse paikadesse, kus USA sõjardid parajasti tegutsevad. Et see aga nii utoopiliselt kalliks on kujunenud, sellest sõjavägi kõrgete ametnike sõnul teadlik polnudki, vahendab The Hill. Kõrge kütusehinnani jõuti Obama initsieeritud uuringute tulemusena, kuna USA uus president on tegevust Afganistanis ümber hindamas.

400.- dollarit gallonist on tegelikult vaid keskmine hind. Mõnes kohas maksab kütuse kohale toimetamine, turvamine jms vähem, ent on ka logistiliselt nii luupainajalikke paiku, kuhu kohale jõudnud galloni väärtus on tõusnud juba 1000.- dollarini. USA merejalaväelased põletavad vaid ühe Afganistanis veedetud sõjaööpäeva jooksul ära metsikud 800 000 gallonit!

Afganistani USA sõjapealik Stanley McChrystal olevat aga palumas veel täiendavalt 40 000 meest riiki saata, et olukord otsustavalt stabiliseerida. 1000 mehe juurde saatmine maksvat aga uskumatu miljard dollarit. Kütus, mida kasutatakse nii lennukeis kui maad mööda liikuvates masinates, maksab ilma lisakulutusteta vaid 2,78.- dollarit gallonist ehk umbes 7.70 krooni liiter.

Kõige kallim, ent ka turvalisim viis on vedada kütust lennukiga, kõige ebaefektiivsem aga helikopterisse paigutatud tünnide abil, mida mahub lennumasinasse väga vähe. Soodsaim ja mõistlikem on selleks kasutada laevu, ent nendega pääseb vaid sadamaisse. Maad mööda liikuvad konvoid on jällegi magus märklaud vastasele.