Üheks põhipõhjuseks paljude seas peavad uuringu autorid liiklusummikute kasvu, vahendavad ERR Teadusuudised.

Lee Schipper ja Adam Millard-Ball Stanfordi Ülikoolist analüüsisid Ameerika Ühendriikide, Kanada, Britannia, Prantsusmaa, Saksamaa, Rootsi, Jaapani ja Austraalia statistika-andmeid aastaist 1970–2008. Nad arvutasid iga maa ja iga aasta jaoks välja, kui palju kilomeetreid keskmine elanik mootorsõidukitega läbis ja vaatasid sinna kõrvale nende maade sisemaist kogutoodangut inimese kohta.

Selgus, et kuni aastani 2003 valitses jõukuse kasvu ja sõidukilomeetrite kasvu vahel selge seos, sealtpeale aga on aastaste sõidukilomeetite arv neis maades stabiliseerunud või isegi langenud, hoolimata sellest, et jõukus kasvas vaadeldud ajavahemikul siiski edasi.