Kuuskümmend aastat tagasi, 1958. aasta jaanuarikuu viimastel päevadel veeresid Uljanovski Autotehase tootmislindilt maha mudeli UAZ-450 esimesed seeriamudelid.

Furgoonsõiduk UAZ-450 oli Uljanovski Autotehase esimene omatoode, mis venelaste poolt kohe ka maailma esimeseks nelikveoliseks tarbesõidukiks nimetati. Hiljem lisandusid mudelivalikusse väikebuss, kiirabiauto ja kastiga versioon. 1961. aastal tehti “pätsikesest” ka tagaveoline variant, mille mudelinimeks sai UAZ-451.

1965. aastal alustati Uljanovskis mudeli UAZ-452 tootmisega. Väliselt meenutas sõiduk oma eelkäijat, kuid selle uuendatud alusraam võimaldas ehitada kabiini avaramaks ja jagada telgede vahel koormust ühtlasemalt.

Mõne aja pärast tuli ka “neljasaja viiekümne kolmas” ehk veelkord täiustatud versioon, millel oli peal võimsam ülaklappidega mootor koos neljaastmelise käigukastiga.

Loe lähemalt Acceleristast.